Etnik girişimcilik: Almanya`da faaliyet gösteren Türk kökenli girişimciler üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda girişimcilik literatüründe araştırmacıların ilgisini daha fazla çeken girişimcilikolgularından biri de etnik girişimciliktir. Yabancı bir ülkede yerleşik, farklı etnik kökenesahip grupların kendi işini kurma ve sürdürme çabalarının koşulları ve motivasyonu hiçkuşkusuz çok değişik unsurlardan etkilenmektedir. Bu konuda farklı kuramsal tartışmalarmevcuttur ve önümüzdeki dönemde bu tartışmaların giderek güçleneceği tahmin edilmektedir.Bu çalışma, etnik girişimciliğin en güçlü örneklerinden biri olan Türk kökenli girişimcilerüzerine yapılmış bir araştırmaya dayanmaktadır. Almanya'nın Frankfurt (Main) Şehri'ndefaaliyet gösteren 65 Türk kökenli girişimcinin katıldığı bu araştırmanın bulgularına göregirişimcileri iş kurmaya iten nedenler sırasıyla bireysel motivasyon, etnik nedenler ve üçüncüolarak Almanya'daki koşullardır. Bu sonuç, etnik girişimcilik olgusunu farklı koşullarınetkileşimine dayandıran Waldinger'in ?etkileşim modeli?nin daha açıklayıcı olabileceğinigöstermektedir. Bu modelin içerdiği çok sayıda değişkenin, etnik girişimciliğe yönelik olarakyapılacak daha kapsamlı ve karşılaştırmalı araştırmalara zengin bir zemin oluşturacağıdüşünülmektedir. I n recent years, ethnic entrepreneurship is one of the areas attracting most interest inentrepreneurial research literature. The efforts, circumstances and motivation effectingdifferent ethnic groups who have settled in a foreign country in their attempts to set up andrun their own businesses are unquestionably very different. There are many differentinstitutional viewpoints on this subject and it is thought that these will become stronger in thefuture.T his thesis is based on research carried out on Turkish entrepreneurs, one of the bestexamples of ethnic entrepreneurship. According to the findings of research carried out on 65Turkish entrepreneurs doing business in the city of Frankfurt (Main), the factors thatencourage entrepreneurs to start their own business are as follows; firstly, individualmotivation, secondly, ethnic reasons and thirdly the circumstances in Germany. This resultshows that Waldinger?s ?interactive model?, which is based on interaction between differentfactors effecting ethnic entrepreneurship could be more illustrative. The many variablesincluded in this model provide a substantial backdrop for more comprehensive andcomparative research to be carried out on ethnic entrepreneurship in the future.
Collections