Lise ve üniversitelerde turizm eğitimi alan öğrencilerin umutsuzluk ve kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi : Antalya`da bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, lise ve üniversitede turizm eğitimi alan öğrencilerin umutsuzluk ve kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından karşılaştırılması ve değerlendirilmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın örneklemini, 2006-2007 öğretim yılında Antalya'da bulunan lise ve üniversite düzeyinde turizm eğitimi gören öğrenciler arasından zümrelere göre örneklem yöntemiyle seçilen toplam 496 öğrenci oluşturmaktadır. Örneklemi oluşturan öğrencilerin 212'ini üniversite, 284'ünü lise öğrencileri oluşturmaktadır.Araştırmada Beck ve arkadaşlarının geliştirdiği 20 maddeden oluşan, Seber (1991) tarafından Türkçe'ye çevrilen Beck Umutsuzluk Ölçeği (BUÖ), Spielberger ve arkadaşları tarafından hazırlanan toplam kırk maddeden oluşan Öner ve Le Comte tarafından Türkçe'ye uyarlanan Durumluk- Sürekli Kaygı Ölçeği ile öğrenci ve anne-babalarına ait çeşitli bilgilerin (cinsiyet, okuduğu sınıf, gelir durumu, mesleği vb.) yer aldığı soru formu kullanılmıştır. Öncelikli olarak araştırmada, betimleyici frekans ve yüzde tabloları çıkarılmış sonra umutsuzluk ve kaygı puanları için aşağıda belirtilen analizler SPSS 13.0 istatistik paket programında uygulanmıştır;?Umutsuzluk ve durumluk-sürekli kaygı arasındaki ilişki için Pearson Korelasyonu,?İki grup arasındaki farkları incelemek için t testi?İkiden fazla grubu karşılaştırmak için varyans analizi ve post hoc analizinden scheffe testi uygulanmıştır.Sonuç olarak umutsuzluk ile durumluk-sürekli kaygı arasında anlamlı, pozitif yönlü bir ilişki bulunmuş ve öğrencilerin umutsuzluk ve durumluk-sürekli kaygı düzeyleri üzerinde, eğitim memnuniyetinin, sınıflara göre dağılımın, bilinçli ve istekli tercihin, okuldaki başarı durumlarının, arkadaşlarıyla ilişkilerin, ailelerinin gelir düzeylerinin, üniversite öğrencilerinin barındıkları yerin, anne-babanın eğitim durumunun ve babanın çalışma durumunun farklılık oluşturduğu saptanmıştır. This research aims that evaluation and comparison of undergraduate and high school students hopelessness and state-trait anxiety level who study in tourism.The sample of research is consisted of 496 high school studenst and undergraduates who study tourism in Antalya in 2006-2007 educational year by group according to sample. The sample of research is consisted of 212 undergraduates and 284 high school studenst.In research Beck Hopelessness Scale (BHS) with 20 items which was improved by Beck and his colleagues, adapted to Turkish by Seber in 1991, State-Trait Anxiety Inventory (STAI) with 40 items which improved by Spielberger his colleagues, adapted to Turkish by Öner and Le Comte and personal information form which belongs to studenst and their parents ( sex, state of class, income state, occupation, etc.) were used. Taking precedence in research description frakens and posed account was made, than for hopelessness and State-Trait Anxiety data were analyzed with such statistical techniques in SPSS 13.0?The relationship betwen hopelessness and state-trait anxiety was used Simple/ Biuariate Correlation: Pearson Correlation Coeffcient?For two groups was Independent Samples t Test?For more than two groups in order to compare was used one-way Anova analysisAccording to results of this research meaningful and pozitif relation is determined between hopelessness and state-trait anxiety, besides satisfaction of education, relationship of school friends, state of year in school, conscious and willing preference, state of success in school, parents? salary, residence state of undergraduate, mother and father schooling states, father jop state form diffrence on hopelessness and state-trait anxiety.
Collections