Nuri Bilge Ceylan sinemasında görüntü tasarımının grafik unsurlar açısından irdelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
?Nuri Bilge Ceylan Sinemasında Görüntü Tasarımının Grafik Unsurlar Açısından İrdelenmesi? konulu bu tez dört bölümde incelenmiştir. ?İmgenin Doğası? başlıklı birinci bölümde; imgenin doğası ana sorunsal olarak ele alınmış, bu sorunsalın açılımı için, resimsel imgede, fotoğrafik imgede, sinemasal imgede grafik unsurların nasıl yer aldığı ve imgenin kuruluşunda nasıl bir işlev yüklendiği irdelenmiştir.?Sinemasal İmgenin Doğası ve Diğer İmge Yaratımlarıyla İlintileri? başlıklı ikinci bölümde; sinemasal imgenin doğası daha derinlemesine ele alınmış ve diğer imge yaratımlarıyla olan ilişki ve farklılıkları bulunmaya çalışılmıştır.?Nuri Bilge Ceylan Sineması Anlatı Özellikleri? başlıklı üçüncü bölüm içerisinde; tezin öznesi olan Nuri Bilge Ceylan`ın sanatsal hayatı, fotoğrafik çalışmalarındaki estetik unsurlar incelenmiş ve sinema sanatçısı olarak ürettiği yaratıların anlatı dokuları bulunmaya çalışılmıştır. Sanatsal yaşamı ve filmleri arasındaki ilişki göz önünde bulundurularak, Ceylan'ın sinemasının genel karakteristiği çıkarılmaya çalışılmıştır.?Nuri Bilge Ceylan Sinemasında İmge Tasarımı? başlıklı, tezin asal bölümünü oluşturan son bölümde ise; Nuri Bilge Ceylan sinemasına ait; Koza, Kasaba, Mayıs Sıkıntısı, Uzak ve İklimler adlı beş adet filmi, sinemasal imgenin grafik unsurlar yönünden nasıl kurulduğu boyutundan analiz edilmiştir. Filmler; kompozisyon düzenlenmesi, ışık düzenlemesi, renk düzenlemesi ve figür-zemin ilintisi başlıkları altında irdelenmeye çalışılmıştır. ?The Examine of Visual Design with the Perspective of Graphic Elements About Cinema From Nuri Bilge Ceylan?, this thesis subject has been examineted under four sections. On the first section ?Nature of Image?, the Nature of Image has been examineted as a basic questionary. For the development of this basic questinory, how the graphic elements are taking part in design image, photographic image, cinema image and what for a function they have about the foundation of the image, this examine was a vehicle.On the second section, ?the nature of cinema image and its relation with other image creatures?, the nature of cinema image has been examineted more extensive and this occupation has tried to find out the relations and differences with other image creatures.On the third section ?the special fectures of style in Cinema of Nuri Bilge Ceylan?, the artistic Life of Nuri Bilge Ceylan, who is the subject of this thesis, and the esthetic elements on his photographic work have been examineted. It was a work to find out the style tissues of his creations as a cinema artist. It has been possible to find out the main characteristic of Cinema from Ceylan with the help of the relation between his artistic life and his films.The analysis of the five films from Cinema of Nuri Bilge Ceylan with the names; Koza (Cocoon), Kasaba (The Small Town), Mayıs Sıkıntısı (Clouds of May), Uzak (Distant) and İklimler (Seasons) was about; how have they been created by the perspective of graphic elements on cinema image. These Films have been examineted under the headlines; composition, light, colour orders and figur-ground relation.
Collections