İşletmelerde pazarlama işlevinin örgütlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İşletmelerin başarısını sağlayan fonksiyonların en önemlilerinden birisi pazarlamadır. Günümüzde pazarlama artık diğer işletme fonksiyonlarına yön veren, işletmelerin itici gücü haline gelmiştir. Bununla birlikte pazarlamanın kapsamı, değişen çevre ve müşteri ihtiyaçları doğrultusunda gün geçtikçe genişlemektedir. Buna paralel olarak, işletmeler pazarlama faaliyetlerini çeşitlendirmekte ve genişletmektedirler. Ancak, bu faaliyetlerin etkin bir şekilde örgütlenmesi de başlı başına önem arz eden bir konudur.Günümüzde müşteri beklentileri büyük önem kazanmış, işletmeler arasında müşterilere daha iyi ürün ve hizmet sunmanın yanında, onlarla nasıl daha iyi iletişime geçerim yarışı başlamıştır. Bunun sonucu olarak, işletmelerde pazarlama ağırlıklı bir döneme geçilmiştir. Bazı işletmelerde pazarlama departmanının ürünle ilgili birçok konunun patronu olduğu görülmektedir.Çalışmamızın konusunu, işletmelerde pazarlama fonksiyonunun örgütlenmesi oluşturmaktadır. Konu üç bölüm halinde ele alınmıştır. İlk iki bölümde teorik açıklamalara yer verilmiştir. Üçüncü bölümde vaka incelemeleri olarak, Unilever, Migros Türk T.A.Ş., Pfizer ve Tez Tour gibi, her biri farklı sektörlerde faaliyet gösteren uluslararası firmalara yer verilmiştir. Firmaların yetkilileri ve çalışanları ile yapılan görüşmeler sonucunda, pazarlama örgüt yapılarıyla ilgili edinilen bilgiler aktarılmıştır. One of the most important factors influencing the success of enterprises is marketing. Nowadays, marketing has become a pushing power that shapes all other functions in an enterprise. In addition to this, the scope of marketing is expanding day by day in parallel with the changing environment and customer requirements. Correspondingly, enterprises are diversifying and expanding their marketing activities. However, the way in which these activities are organized effectively is an important issue all by itself.Nowadays, the expectations of the customer has gained greater importance, and competition between enterprises regarding which can provide the best service and production, as well as how to communicate with the customer in best way has begun. As a result of this, enterprises have entered a period in which the emphasis has transferred to marketing and, in some enterprises, the marketing department is seen as being in the driving seat when it comes to dealing with the product.The subject of our work is the organisation of the marketing process in enterprises. The subject is approached in three chapters. The theoretical explanations can be found in first two parts and, in third part, case studies are detailed, encompassing international companies active in different sectors such as Unilever, Migros Türk T. A. Ş. , Pfizer and Tez Tour. As a result of the discussions with the authorized representatives of the companies, information about the marketing organization structures were obtained and used.
Collections