Türkiye`de ailenin televizyon reklamlarında sunumu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kapitalist sistemin önemli araçlarından biri olan reklamlarda gerçeklik, kimi temsillerle yeniden inşa edilir. Reklamlarda kadın, erkek, anne, baba, çocuk gibi tekil özneler temsil edilmekle birlikte bir kurum olarak aile de sıklıkla temsil edilir. Çünkü aile, işgücünün yeniden üretimini sağlayarak mevcut düzeni sürekli kılar. Bu nedenle aile, reklamlar aracılığı ile temsil edilerek yüceltilir ve böylece egemen ideoloji yeniden üretilir.Bu tez çalışmasında, televizyon reklamlarında bir kurum olarak ailenin nasıl temsil edildiği ve egemen ideolojinin nasıl yeniden üretildiği saptanmaya çalışılmıştır. Bu amaçla çalışmada, ailenin şekillenmesinde toplumsal yapının ve dinin etkisi de göz önünde bulundurularak, Ramazan ve Kurban Bayramı haftaları ile bayram dışı haftalar olarak isimlendirilen iki haftada, yaygın yayın yapan Kanal D, ATV ve Star TV'de 17:00 ile 23:00 saatleri arasında yayınlanan reklamlar kayıt edilmiştir. Kanallar ve haftalar arası tekrar eden reklamlar çıkarıldıktan sonra ailenin gösterildiği 102 reklam, ilk olarak içerik çözümlemesine tabi tutulmuş ardından da çalışmanın amaçları doğrultusunda seçilen 15 reklam göstergebilimsel olarak çözümlenmiştir. Çözümlemeler sonucunda elde edilen bulgular ışığında özetle, televizyon reklamlarındaki aile temsilleri aracılığı ile egemen ideolojinin yeniden üretildiği söylenebilir. In advertising, which is one of the most important medium of capitalist system, reality is reconstructed with certain representation. Family as an institution is frequently portrayed in advertisements as well as individuals like man, woman, mother, father, child. Because family maintains the existing order by providing reproduction of labour force. Therefore, family is glorified through representations in advertisement and dominant ideology is reproduced by this way.In this thesis, the representation of family as an institution and reproduction of dominant ideology in Tv ads are searched. With this aim, ads broadcasted between 17.00-23.00 by most common channels Kanal D, ATV and Star TV are recorded during two weeks called out-of-bayram excluding Ramadan and Kurban Feast weeks by considering the affect of social structure and religion in formation of family. After eliminating ads that repeat in both weeks and in all channels, content of 102 ads which portray family are analyzed and 15 ads chosen in accordance with the propose of study are analyzed semiotically. In light of findings of analysis, it can be said that dominant ideology is reproduced by the use of family portrayal in ads.
Collections