Türkiye`de erkeklik imgesi ve eşcinsel kimliği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Toplumsal cinsiyet örüntüsü olarak erkeklik, toplumsal cinsiyet stereotiplerinin sağlam yapısı içinde önemli bir olgudur. Erkekliğin yaşanış ve algılanış şekilleri farklılık göstermektedir ve bu bağlamda farklı erkeklik örüntülerinin söz konusu olduğu ifade edilebilir. Söz konusu bu farklı erkeklik örüntüleri içinde hakim olan, kendini toplumsal cinsiyetin hiyerarşik yapısı içinde kadınlardan ve diğer erkekliklerden üstün bir konuma yerleştiren, sert, güçlü ve heteroseksüel olan erkeklik örüntüsü, kendi devamlılığını sağlamak ve hegemonyasını sürdürmek için, tanımlanan ideallerin dışında kalan ?diğer?lerini ötekileştirerek tabi kılar. Erkekliğin egemen söyleminin ötekileştirerek tabi kıldığı en önemli gruplardan biri eşcinsellerdir. Söz konusu tabi kılma sürecindeki en etkili araç homofobidir. Bu bağlamda homofobi, egemen erkeklik örüntüsünün, eşcinselleri tabi kılmak için kullandığı güçlü ve önemli araçtır.Literatür taraması yönteminin uygulandığı, teori ve pratik arasındaki ilişkinin incelendiği bu çalışmada, Türkiye'de erkekliğin egemen söylemi ve eşcinsellik arasındaki ilişki tartışılmaktadır. Türkiye'de genel olarak eşcinsellik, toplumsal cinsiyet örüntülerini muğlaklaştıran ve toplumsal düzeni bozan bir olgu olarak algılanmaktadır. Bu bağlamda erkek eşcinselliği de erkekliğin onaylanmayan bir örüntüsü ve erkekliği tehdit eden bir pratik olarak değerlendirilmektedir. Toplumsal ve kültürel yapının hakim erkek egemen ve heteroseksüel yapısı içinde eşcinsel bireyler ötekileştirilmekte, ayrımcılığa uğramakta, homofobiyle yüzleşmekte ve bütün bunlarla mücadele etmek için sosyal bir hareket olarak örgütlü bir şekilde hareket ederek politik platformda kendi söylemlerini oluşturmaktadırlar. The image of masculinity and the homosexual identity in Turkey: Masculinity as a gender pattern is an important phenomenon within the strong structure of gender stereotypes. The perception and manner of living masculinity differ, therefore in this context it can be claimed that there are different patterns of masculinity. The strong, harsh and heterosexual masculinity is dominant and places itself in a superior position above women and other masculinities within the hierarchical structure of gender and subordinates ?the others? ? who are inappropriate according to the defined ideals ? by othering in order to maintain its dominance. One of the most important groups which are subordinated by dominant patterns of masculinity is homosexuals. Homophobia is the most effective tool of this subordination process. In this context, homophobia is a strong and important instrument which the dominant pattern of masculinity uses for subordinating homosexuals.The relationship between homosexuality and the dominant pattern of masculinity is being discussed in this study using the method of literature review. Homosexuality in Turkey, in general, is perceived as a phenomenon which obscures gender patterns and disrupts the social order. In this context, male homosexuality is considered as a disapproved pattern of masculinity and a conduct threatening masculinity. Homosexual individuals, within the male dominant and heterosexual structure of society and culture, are subject to othering, confront discrimination and homophobia and thus they produce their own discourse on the political stage by acting in an organized way to combat these negative conditions.
Collections