Okullarda şiddetin kaynaklarına ilişkin öğretmen, yönetici ve öğrenci görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, ortaöğretim okullarında şiddetin kaynakları konusunda öğretmen, yönetici ve öğrenci görüşlerini belirlemektir.Araştırmanın evrenini, 2008-2009 öğretim yılında Antalya ili merkez ilçede bulunan 105 ortaöğretim kurumunda çalışan 2963 adet öğretmen, tüm yöneticiler ve bu okullarda okuyan tüm öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise, 25 okulun her birinden 30 öğretmen, bu okullardaki tüm yöneticiler ve her bir okuldan 60 öğrenci alınarak oluşturulmuştur.Araştırma sonucunda elde edilen bulgular şunlardır.?Öğretmenler, `Teknoloji kaynaklı risk faktörleri' boyutunun şiddet oluşumunda en etkili boyut olduğunu düşünürken; `Okulun fiziki yapısı ve yönetimi kaynaklı risk faktörleri' boyutunun ise şiddet oluşumunda en az etkili boyut olduğunu düşünmektedirler.?Şiddet kaynakları boyutlarına yönelik olarak yöneticiler, `Aile kaynaklı risk faktörleri' boyutunun şiddet oluşumunda en etkili boyut olduğunu düşünürken; `Okulun fiziki yapısı ve yönetimi kaynaklı risk faktörleri' boyutunun ise en az etkili boyut olduğunu düşünmektedirler.?Şiddet kaynakları boyutlarına yönelik olarak öğrenciler, `Öğrenci kaynaklı risk faktörleri' boyutunun en etkili boyut olduğunu düşünürken; `Okulun fiziki yapısı ve yönetimi kaynaklı risk faktörleri' boyutunun da en az etkili boyut olduğunu düşünmektedirler.?Öğretmenlerin şiddetin kaynaklarına ilişkin görüşleri arasında, cinsiyet, öğrenim durumu, branş değişkenlerine göre fark yoktur; ancak hizmet yılı, okul türü, okulun öğretim şekli, okuttukları sınıflardaki öğrenci sayısı, okul mevcudu, okuldaki rehberlik servisi, okuldaki sosyal faaliyetlerin yeterliliği, okulun bulunduğu çevrenin soyo-ekonomik düzeyi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık bulunmuştur.?Yöneticilerin şiddetin kaynaklarına ilişkin görüşleri arasında, cinsiyet, hizmet yılı, öğrenim durumu, branş, rehberlik servisi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık yoktur; ancak okul türü, okulun öğretim şekli, okul mevcudu, okulda sosyal faaliyetler ve okulun bulunduğu çevrenin sosyo-ekonomik düzeyi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık bulunmuştur.?Öğrencilerin şiddetin kaynaklarına ilişkin görüşleri arasında öğretim şekli değişkeni dışında diğer tüm değişkenlere göre anlamlı bir farklılık bulunmuştur.?Öğretmen, yönetici ve öğrenci görüşleri arasında bütün boyutlarda anlamlı bir farklılık bulunmuştur. The purpose of this study is to investigate the opinions of teachers, administrators and students about the sources of violence at high schools.The population of this study include 2963 teachers , all the administrator who work at 105 high-schools and all the students who attend to these schools in the centrel town of Antalya. The study sample contains 30 teachers, all the administrators and 60 students from each of 25 high-schools in the centrel town of Antalya.The results indicate that:?Teachers think that `Technology related risk factors? is the most effective sub-dimension in creating violence at school. Also they think that the least effective sub-dimension is `Risk factors about the physical structure and administration of the school? in creating violence at school.?Administrators think that `Family related risk factors? is the most effective sub-dimension in creating violence at school. Also they think that the least effective sub-dimension is `Risk factors about the physical structure and administration of the school? in creating violence at school.?Students think that `Student related risk factors? is the most effective sub-dimension in creating violence at school. Also they think that the least effective sub-dimension is `Risk factors about the physical structure and administration of the school? in creating violence at school.?There is not a significant difference according to gender, training situation, major variables among teachers opinions. There is a significant difference according to total service life, school type, the school?s education style, number of students in the classrooms, school population, counselling service in school, adequacy of social activities in school, social and economic level of the environment of the school variables.?There is not a significant difference according to gender, total service life, training situation, major, counseling service at school variables among administrators? opinions. However, there is a significant difference according to school type, the school?s education style, school population, adequacy of social activities in school and social and economic level of the environment of the school variables?There is not a significant difference according to school?s education style variable among students? opinions. However, there is a significant difference according to gender, school type, number of students in the classroom, counselling service at school, social activities and grade level.?There is a significant difference between teachers, administrators and students opininions in all sub-dimensions.
Collections