Türkiye`nin dış turizmde karşılaştığı tanıtım ve pazarlama sorunları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında tüm dünyada hızla gelişen ve büyüyen sektörlerin başında gelen turizm sektörü ve bu sektörden pay almak isteyen ülkemizin yaptığı dış tanıtım faaliyetleri, T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından yapılan tanıtım ve pazarlama çalışmaları ile karşılaşılan sorunlar irdelenmiştir.Bu amaçla birinci bölümde turizm ve turist kavramı incelenerek, turizm çeşitleri, turizm endüstrisinin yapısı ve turizm talebi konuları üzerinde durulmuştur.İkinci bölümde turizm pazarlaması, tanıtım ve dış tanıtım kavramları ile dış tanıtımın turizm açısından önemi, tanıtmada etkin kurum ve kuruluşlar, dış tanıtım teknikleri ile turistik tanıtma kuralları incelenmiştir.Üçüncü bölümde ise TC Kültür ve Turizm Bakanlığının 2007 ve 2008 yılında yapmış olduğu tanıtım çalışmaları incelenerek, dış tanıtımda reklâm, halkla ilişkiler, fuarlar ve tanıtıcı yayın faaliyetleri üzerinde durulmuştur.Son bölüm olan dördüncü bölümde ise Türkiye'nin önde gelen 5 turizm acentesi satış pazarlama yetkilileri ile görüşülmüş ve Almanya, Rusya, İngiltere pazarları ile ilgili bilgiler alınmış, görüşme sonrasında Türkiye'nin SWOT analizi çıkarılarak, tanıtımda karşılaşılan sorunlar ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Tourism sector as the leading fast developing sector of the world and abroad advertisement activities performed by our country to get its share from the sector, Advertisement and marketing studies performed by Turkish Republic Ministry of Culture and Tourism are researched in this thesis work. For this purpose, in the first section, tourism and tourist notions have been studied and topics of types of tourism, the structure of tourism industry and tourism demand have been stressed. In the second section, tourism marketing, advertising and advertising abroad and the importance of advertising abroad, institutes and institutions effective in advertising, techniques of advertising abroad and rules of touristic advertising have been studied. In the 3rd and the last section, Advertising activities made by Turkish Republic Ministry of Culture and Tourism in year 2007 and 2008 are inspected and commercials, public relations, exhibitions and advertisement activities in abroad advertising are stressed. Also, information is collected by interviewing with the sales-marketing authorities of the 5 leading tourist agencies of Turkey, about the advertisement activities they make in Germany, Russia and England markets and their opinions about the advertisement studies of the Ministry of Culture and Tourism are learned, also advertisement problems in abroad tourism are revealed by applying SWOT analysis.
Collections