Bankacılık sektöründe birleşme ve satın almalarla büyüme eğilimleri: Osmanlı Bankası-Garanti Bankası birleşmesinin rekabet gücüne etkilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, bankacılık sektöründe birleşme ve satın almalar yoluyla büyüme eğilimlerini ve bu bağlamda birleşme ve satın almaların rekabet gücüne etkilerini incelemektir. Çalışma sonunda bankacılık sektöründe rekabet gücü göstergeleri olarak performans karnesi boyutlarının analizi Garanti Bankası-Osmanlı Bankası birleşmesi örneğinde gerçekleştirilecektir.Çalışma üç bölümde gerçekleştirilmiştir. Birinci bölümde, banka kavramı ve bankaların işlevleri incelenmiş olup bu temelde bankaların sınıflandırılması yapılmıştır. Bankacılık sektöründe birleşme ve satın almalar yoluyla büyüme eğilimleri bağlamında birleşme ve satın alma kavramları irdelenmiş ve birleşmelerin avantaj ve dezavantajları üzerinde durulmuştur. Banka birleşmelerinin yapısal türleri, birleşme çeşitlerine göre belirlenmiş ve bankaların birleşme süreçleri evreler halinde incelenmiştir. Daha sonra ise bankacılık sektöründe rekabet gücü göstergesi olarak performans karnesi kavramı incelenmiş olup performans karnesinin maddi ve maddi olmayan gösterge unsurlarını içeren dört temel boyutu belirlenmiştir.Çalışma bankacılık sektöründeki birleşme ve satın almaların bölgeler itibariyle incelenmesini amaçlamaktadır. Bu doğrultuda ikinci bölümde bankacılık sektöründeki birleşme ve satın almaların tarihsel sürecine değinilmiş olup birleşme ve satın almalar Amerika, Avrupa ve Asya bankacılık sektörleri temelinde incelenmiştir. Amerika bankacılık sektörü Latin Amerika ülkeleri, Avrupa bankacılık sektörü Avrupa Birliği ve Doğu Avrupa ülkeleri, Asya bankacılık sektörü ise Güneydoğu Asya ülkeleri çerçevesinde değerlendirilmiştir.Çalışmanın son bölümünde, Türk bankacılık sektöründe meydana gelmiş olan Garanti Bankası-Osmanlı Bankası birleşme örneği üzerinde durulmuş olup bu birleşmenin nedenleri incelenmiş ve birleşmenin süreçleri strateji evresi, araştırma ve değerlendirme evresi, sonuçlandırma ve entegrasyon evresi şeklinde üç evre olarak irdelenmiştir. Garanti Bankası-Osmanlı Bankası birleşmesine yönelik bulgular, birleşmenin rekabet gücüne etkilerini performans karnesinin dört temel boyutu olan finansal boyut, müşteri boyutu, süreçler boyutu ve öğrenme ve gelişme boyutunun analizi ile değerlendirilmiştir. The purpose of the study is to examine expansion trends and competitive strength indicators by mergers and acquisitions in the banking sector. In the end of the study, balanced scorecard dimensions analyze that competitive strength indicators is to be performed as Garanti Bankası-Osmanlı Bankası merger example in the banking sector.The study consists of three chapters. Under first chapter, bank concept and bank?s functions is mentioned and bank?s categorization is made. In the banking sector, expansion trends by mergers and acquisitions context mergers and acquisitions concepts are considered and merger?s advantages and disadvantages are assessed. Bank mergers kinds and mergers processes are researched by phases. After than balanced scorecard concept as competitive strength indicators is examined and balanced scorecard?s tangible and intangible indicators that have four dimension are determined.The purpose of the study is to be examine mergers and acquisitions concerning regions. Under second chapter, mergers and acquisitions in the banking sector are mentioned by historical process and mergers and acquisitions?s is researched in the America, Europe and Asia banking sectors. America banking sector as Latin America countries, Europe banking sector as the European Union and East Europe countries, Asia banking sector as Southeast Asia countries are evaluated.The last chapter contains Garanti Bankası-Osmanlı Bankası example that happened in the Turkish banking sector. This merger?s reasons and merger process as three phases (strategic phase, research and evaluation phase, finalization and integration phase) are researched. This merger?s findings is analysed by balanced scorecard for four basic dimensions with financial, customer, operation ana learning-development dimensions.
Collections