Orman sınırı dışına çıkarılan yerlerin (2/B) hukukî durumu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Orman köylüsünün sorunlarını çözmeye yönelik olmayan düzenlemelerin ve orman kadastrosunun halen tamamlanamamış olması ormanı her geçen gün millî bir sorun haline getirmektedir. Orman sınırı dışına çıkarılan yerlerin hukukî durumu konusunun incelenmesi ve orman-orman köylüsü ilişkisinin taraflara zarar vermeyecek boyuta nasıl ulaştırılabileceği yönündeki görüş ve önerilerin aktarılması çalışmamızın amacını oluşturur. Konumuzu açıklamak için orman tanımını yapmak gerekse de hukuken orman tanımının yapılması zor olup her ağaç ihtiva eden yere orman denemeyeceği gibi, ağaç olmayan yere de birçok halde orman demek zorunlu olmaktadır. Bu tanım aynı zamanda 6831 sayılı Orman Kanunu'nun 1.maddesinde yapılmıştır. Hukukumuzda orman sayılmayan yerler ise OK.m.1/II'de tahdidî olarak sayılmıştır. Gerçekten orman olmadığı halde bu nitelik tanınmış yerlerin orman sınırı dışına çıkarılması aynı kanunun 2.maddesinde hüküm altına alınmıştır. Konumuzun ve günümüzdeki 2/B probleminin temelini bu madde oluşturur.Orman sorunun çözüme kavuşturulabilmesi için ormanların zilyetliğinin ve tescilinin olup olmayacağı, olacaksa nasıl olacağı konusunun açıklanması gerekir. Kural olarak kamu mallarının tescile tâbi olmadığı kabul edilmişse de; ormanlar ve madenler bu kuralın istisnasıdır.Ülke nüfusunun artması ve buna bağlı olarak ortaya çıkan ihtiyaç sonucu, orman sınırı dışına çıkarılacak yerlerin, orman niteliğini kaybettikleri ve korunmalarında yarar olmadığı gerekçesiyle orman sınırı dışına çıkarma işlemi ilk kez 1744 sayılı Kanunla düzenlenmiştir. Günümüze kadar birçok değişikliğe uğramıştır. Gerekli analizler yapılmadan orman sınırı dışına çıkarılan yerlerin mülkiyet konusu yapılması çelişkilere sebep olmuştur. Bundan dolayı nerelerin 2/B arazisi olduğu, arazilerin kime ait olduğu tespit edilerek ve çözüm biran önce uygulanarak neticeye varılmalıdır. Sonuç olarak; ormanların tahrip edilmesine ve orman varlığının sona erdirilmesine yönelik eylemleri ve müdahaleleri meşru gören tüm kurallar ortadan kaldırılmadıkça ve AY. değişikliğine gidilmedikçe çözüme ilişkin önerilerin hayata geçirilmesi veya çözüme ulaşılması da imkânsızdır. Because of the fact that the arrangements not intended to solve the problems of forestvillagers and forest cadastre still not being completed, brings forest an issue of a national problem every day.The investigation of the legal status subject of places excluded from the forest boundary and transferring of suggestions and comments which are related to relationships of forestry-forest villager and how to reach to partners in a dimension of not giving harm to each ,creates the goal of our workTo explain the case;it seems necessary to maket he definition of forest however it in Law it is hard to define what forest is.As we can not say ` forest?to a location containing trees ;in fact it usually required to name `forest? to a place where there are no trees in many occasions.This definition is also made in the first article of 6831 numbered Ministery of Forestry.On the other hand; in the Law;the places not considered to be forests are considered as the lowest number in article of Ministry of Forestry 1/II.The exclusion of places from forest boundary where these qualities are given though they are not in fact forests ,is taken under provision at the 2nd article of the same law.This article forms the basement of our subject and nowadays problem of 2b.To resolve the question of Forestry, it is necessary to explain the subject whether the possession and offical registration of forestry will be or not and how it should be.However;as a rule it has been accepted that public goods are not subject to offical registration ,forests and mines are the exceptions of this rule.The increase of population and depending on the result of this emerging need,the locations to be excluded from the forest boundary ,the process of exclusion from forest boundary on the grounds that they have lost the quality and no need to be protected was regulated by 1744 numbered Law for the first time.It has undergone many changes up to now.It has given rise to contradictions to make location of property issues of excluded from forest boundary without necessary analysis.Because of that it is urgent to reach a conclusion by applying the solution at once and inspecting to whom these fields belong to and which locations are 2b.As a result ,it is also impossible to reach a solution or to make use of the suggestions into the life unless the legitimate is changed ,all the rules that allows elimination and destruction of the interventions and actions towards the existence of forest are terminated.
Collections