Kurum kimliğinin kurumsal imaja etkisi: Antalya Trafik Denetleme Şubesi üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kurumsal imaj, bir kurumun kurum içi ve kurum dışı paydaşlarının kurum hakkındaki izlenimleridir. Kurumsal imajı etkileyen en önemli unsur ise kurum kimliğidir. Kurum kimliği öğeleri olan kurum felsefesi, kurumsal dizayn, kurumsal iletişim ve kurumsal davranış, paydaşların zihninde kuruma dair izlenimler, görüntüler, algılar ve kanaatler oluşturur. Tüm bunların toplamı ise kurumsal imajı ifade eder.Bu araştırmanın amacı kurum kimliğinin kurumsal imaja etkisini, Antalya Trafik Denetleme Şubesi hizmet binasına gelerek hizmet alan paydaşların algılarına bağlı olarak ortaya koymaktır. Bu genel amaç doğrultusunda çalışmanın birinci bölümünde kurum kimliğinin tanımı, kapsamı, yapısı, kurum kimliği öğeleri incelenmiştir. İkinci bölümde ise imaj kavramı, tanımı, kapsamı, kurumsal imaj kavramı ve kurum kimliği öğelerinin kurumsal imaja etkisi ele alınmıştır. Üçüncü bölümde ise kolluk güçlerin örgüt yapısı ve kurum kimliği incelenmiştir . Çalışmanın son bölümünde ise kurum kimliğinin kurumsal imaja etkisini ortaya koymak için, Antalya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü'ne gelerek hizmet alan paydaşların kurum hakkındaki algıları, belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada, veri toplama aracı olarak anket kullanılmış; toplanan sayısal veriler, frekans dağılımı, korelasyon analizi ve faktör analizi ile değerlendirilmiştir.Araştırmada elde edilen bulgulara göre, Antalya Trafik Denetleme Şubesi hizmet binasına gelerek hizmet alan paydaşların kurum kimliği öğeleri olan kurum felsefesine dair olumlu algılarının güçlü olmadığı, kurumsal dizayna dair algıları olumluya yakın, kurumsal iletişime ve kurumsal davranışa ait algılarının ise olumsuz olduğu belirlenmiştir. Bu sonuçlar kurumsal imaja dair algılarla da paralellik göstererek, paydaşların kurumun imajına dair olumlu algı oranlarının güçlü olmadığı belirlenmiştir. Corporate image is the impressions of the stakeholders, from both inside and outside of the institution, about the institution.The most important component affecting institutional image is institutional identity.The corporate identity components namely corporate philosophy, corporate design , corporate communication and corporate behaviours form perceptions and opinions which are related with the impressions , images, perceptions and opinions about the corporate in stakeholders? minds.The total of all these conveys corporate image.The aim of this research is to state expressly effect of corporate identity on corporate image belief depending on the perception of stakeholders being serviced by coming to the Antalya Traffic Inspection Department service construction. In accordance with this general aim, in the first part of the study, the definition of corporate identity, its scope, its frame and corporate identity components have been studied. In the second part , the affect of image notion,its definiton,its scope, corporate image notion and corporate identity components to the corporate image has been discussed.In the third part, the organization law enforcement powers corporate identity have been studied.In the final part of the study,in order to put forth effect of corporate identity on corporate image for consideration, the perceptions of the stakeholders being served by coming to the Antalya Traffic Inspection Department about the institution have been tried to be determined.In the research, the questionnaire has been used as a data collaection instrument,the gained numerical datum have been evaluated by means of frequency distribution,correlation analysis and factor analysis.According to the research findings,it has been determined that the positive perceptions of the stakeholders being served by coming to Antalya Traffic Inspection Department, related with the corporate philosophy which is institution identity components is in low level,Their perception related with corporate design is almost positive and their perceptions related with corporate communication and corporate behaviour are negative. By these results showing parallelism related with corporate image, it has been determined that the positive perception rates of the stakeholders are low.
Collections