Konaklama işletmelerinde stresin çalışan performansına etkileri: Belek`teki 5 yıldızlı otel işletmelerinde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Stres, hizmet sektöründe çalışan işgörenlerin performanslarını etkileyen en önemli faktörlerden birisidir. Bu durumdan dolayı, örgütsel stresin nedenlerini tespit etmek çok önemlidir. Bu nedenler tespit edildikten sonra, örgütsel stresin işgörenlerin performansı üzerindeki etkilerini yönetmek mümkün olabilecektir.Bu tezde, örgütsel stres, örgütsel stresi yaratan faktörler, örgütsel stresin sonuçları, işgören performansına etki eden faktörler ve hizmet işletmelerinde örgütsel stresin işgücü performansına etkileri incelenmiştir. Bu araştırmanın temel amacı; 5 yıldızlı otel işletmelerinde stresin çalışan performansına etkileri olup olmadığını belirlemektir. Çalışmada, araştırma alanı olarak, Türkiye'nin önemli turizm bölgelerinden Belek'te yer alan beş yıldızlı otel işletmeleri seçilmiştir. Araştırma kapsamında 21 adet beş yıldızlı otel işletmesinde toplam 294 işgörene ulaşılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, stres ve performans arasında pozitif yönde anlamlı ancak düşük seviyeli bir ilişki olduğu görülmüştür. The stress is one of the most important factors which affect the perfomances of the workers that work in service industry. Because of this situation, finding out the reasons of organizational stress is very important. After this reasons found out, managing the effects of stress on the performance of workers will be available. In this thesis , organizational stress, the factors that creates the organizational stress, the results of the organizational stress, the factors that effect workers perfomance and effects of organizational stress to the workers performance have examined. The main purpose of this study is to find how much the employee performance is effected by stress in five star hotels. Research study was made in one of the most important touristic part of Turkey, in Belek region in five star hotels. In this study were included 21 hotels from Belek and were researched 294 employees. On the results of this research, a low and positive correlation between stress and performance was found.
Collections