Diş malzemeleri sektöründe tüketici değeri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilim ve teknolojideki gelişmeler farklı sektörleri etkilediği gibi diş malzemeleri sektörünü (dental sektörü) de etkileyerek hızla gelişmesini sağlamıştır. Diş malzemeleri sektörünün gelişimine özel firmaların etkisi önemli düzeydedir. Bununla beraber sektördeki ulusal ve uluslararası kuruluşların etki düzeyi de yadsınamaz. Diğer yandan diş malzemeleri sektöründeki tüketicilerin bilinçlenmesi daha kaliteli hizmet talep etmelerini sağlamıştır. Böylece sektörde sunulan ürün ve hizmetlerin kalitesine verilen önem artmıştır. Bu bağlamda tüketicilerin değişen algılamalarına cevap verebilmek için firmalar farklı uğraşlar vermektedir.Bu çalışma üç bölümden oluşmuştur. Çalışmanın ilk bölümünde, diş malzemeleri sektörünün yapısı incelenmiştir. Sektörde faaliyet gösteren ulusal ve uluslararası kuruluşlar ile diş depoları (dental firmalar) arasındaki ilişkilerinden bahsedilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde tüketici ve algılanan değer kavramları irdelenmiştir. Tüketiciler ve değer algıları konusunda literatür çalışmaları incelenmiştir. Farklı alanları inceleyen çalışmalara ilave olarak diş malzemeleri sektörünü konu alan bazı çalışmalardan alıntı yapılmıştır. Son bölümünde ise, çalışmanın uygulama alanı olarak Türkiye'deki diş malzemeleri sektörü araştırılmıştır. Türkiye'de faaliyet gösteren diş depoları ile tüketiciler kapsamında ele alınan diş hekimleri ve diş teknisyenlerinin karşılıklı ilişkileri ve sektöre yönelik tutumları değerlendirilmiştir. Advances in science and technology have provided dental industry to affect rapidly developments as well as affected different industries. The impact level of private firms in development of dental industry is important. Nevertheless, the importance of impact level of national and international organisations can not be denied. Consumers? awareness, on the other hand has provided to demand better quality services in dental industry. Thus, the importance of quality of products and services has increased. In this context, firms deal in different ways to meet consumers? changing perceptions.This study is composed of three sections. In the first section, the structure of dental industry was examined. There was mentioned about interaction of national and international organisations and firms which are active in the industry. In the second section, the concept of consumer was discussed. Studies about consumers and perceived value were examined. In addition to studies which were examined in different areas, there were cited also some studies about dental industry. In the last section, the dental industry in Turkey was researched. The mutual relationships and attitudes of dental firms and consumers (dental practitioners and dental technicians) in dental industry in Turkey were assessed.
Collections