Show simple item record

dc.contributor.advisorAtsan, Fatma Nuray
dc.contributor.authorŞoray, Burçin
dc.date.accessioned2021-04-12T10:50:51Z
dc.date.available2021-04-12T10:50:51Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/515723
dc.description.abstractGünümüzün küreselleşen dünyasında yaşanan hızlı gelişmeler ve alternatiflerin artması nedeniyle otel işletmeleri için müşterilerine sunulan hizmet kalitesi öncelikli rekabet aracı olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu nedenle sunulan hizmetin belirli bir kalite düzeyinin üzerinde olması otellerin başarısı, imajı, geliri ve sürekliliği için son derece önemlidir.Uluslar arası literatürde yöneticilerin liderlik tarzlarının kurumun hizmet kalitesini doğrudan etkilediği yönünde bulgular var olmasına rağmen ülkemizde bu yöndeki araştırma sayısı yok denecek kadar azdır. Bu eksikliği giderebilmek amacıyla bu araştırma yapılmıştır. Araştırmanın amacı, yöneticilerin liderlik tarzları ile literatürde yer alan ve otel işletmelerinin hizmet kalitesi için kilit faktör olarak kabul edilen çalışanların hizmet kalitesine bağlılığı, kurum değerleri, rolün netliği ve iş tatmini gibi boyutları arasındaki ilişkinin analiz edilmesidir.Çalışma, Antalya'da faaliyet gösteren 5 yıldızlı otel işletmelerinin genel müdürleri ve misafirler ile birebir ilişkide olan departman müdürleri üzerine yapılmış olup veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Veriler SPSS 16.0 paket programında analiz edilerek departman müdürlerinin hizmet kalitesine bağlılığı, kurum değerleri, rolün netliği ve iş tatmini ile liderlik tarzları arasındaki ilişkiler tespit edilmiştir.Araştırmanın sonuçlarından yola çıkılarak hem uygulamacılara hem de araştırmacılara öneriler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Hizmet Kalitesi, Liderlik Tarzı, Hizmet Kalitesine Bağlılık, İş Tatmini, Rolün Netliği, Kurum Değerleri
dc.description.abstractBecause of rapid developments in today?s global world and improvements in alternatives service quality that served to customers becomes the primary competition tool for hotels. Therefore, an above the average quality level becomes very important for the success, image and contiunity of hotels.Although there are findings in international literature that illuminate managers leadership styles directly affect firm?s service quality, this kind of research is very few in our country. This research was done to overcome this shortcoming. The aim of the study is to analyze the relationship between general leadership styles and workers dependence to service quality, organization values, role clarity and job satisfaction.Research was done with general managers and departman managers who are in direct relationship with guests in 5 star hotels. Questionnaires were used as a data collection technique. Data was analyzed with SPSS 16 statistical package program. There existed findings showing that there are relationship between role clarity, job satisfaction and leadership styles.In the light of research findings, suggestions for both practitioners and academicians were presented in the study.Key words: Service quality, leadership styles, comittment to service quality, job satisfaction, role clarity, organizational values.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleLiderlik tarzının çalışanların hizmet kalitesine bağlılıklarına olan etkisi: Konaklama işletmelerinde bir araştırma
dc.title.alternativeThe effects of leadership style on employees' commitment to service quality: A research on hospitality enterprises
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmJob involvement
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmHotel personel
dc.identifier.yokid388588
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid280528
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess