Otel işletmelerinde stratejik yönetim araçları kullanımı üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada son dönemlerde yaşanan ekonomik, sosyal ve siyasal gelişmeler sebebiyle rekabetin hızla arttığı konaklama sektöründe yaşamlarını sürdüren otel işletmelerinin hangi stratejik yönetim araçlarını kullandığını tespit edip, bu araçların kullanımından doğan memnuniyet düzeylerini araştırmak amaçlanmıştır. İlgili literatür incelendiğinde stratejik yönetim alanında yeterli nitelikte çalışma olmasına rağmen stratejik yönetim araçları konusunda sınırlı sayıda çalışma olduğu görülmektedir. Ayrıca stratejik yönetim araçları konusunda yapılacak bir çalışmanın sadece otel işletmeleri için değil diğer sektörlerde faaliyet gösteren işletmeler içinde yol gösterici nitelikte olacağı öngörülmüştür. Bu nedenle stratejik yönetim araçlarının kullanımı ve yöneticilerin stratejik yönetim bilgisi araştırma konusu olarak seçilmiştir.Çalışmada özellikle stratejik yönetim araçlarının kullanımları tespit edilmek istenmesi nedeniyle tanımlayıcı istatistikî yöntemler olan yüzdelik ve oran analizi, değişkenler arasındaki farkları tespit etmek amacıyla tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır.Antalya ili içinde bulunan üç, dört ve beş yıldızlı otel işletmeleri üzerinde yaptığımız çalışmada; otel işletmelerinin stratejik yönetim düşüncesine önem verdikleri, otelin sahip olduğu yıldız arttıkça stratejik yönetime bakış açısının daha da önemli bir hale geldiği ve yaş düzeyi yüksek yöneticilerin stratejik yönetim faaliyetlerini genç yöneticilere oranla daha etkin bir şekilde değerlendirdiği ortaya çıkmıştır. In this study, we aimed to determine which strategic management tools are used by hotel managements and if these tools satisfy managers in the business environment which is effected by the economic, social and politic developments. When relevant literature is examined, although strategic management literature has sufficient studies, it is seen that strategic management tools literature has limited studies. Besides, it is predicted that if we study in the area of strategic management tools on hotel managements it will also guide other managements which keep on its activities in other sectors.Especially we aimed to determine strategic management tools usage in the hotel industry. Therefore we used percentage and rate analysis as descriptive statistical methods and to determine the differences between variables One-Way ANOVA test is used.In this study which contains three, four and five stars hotels in Antalya, we find out that hotel managements consider strategic management ideas, when the stars of hotels increased it means hotel managers focus on strategic management activities more effectively. It is realized that managers whose age are older evaluate strategic management activities more efficiently when comparing managers whose age are younger.
Collections