Antalya`nın destinasyon markası özelliklerinin turistler ve turizm aktörleri açısından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sürekli büyüyen sektörlerden biri olan turizm sektörünün 21.yüzyılda hacim olarak en büyük sektör olacağı ileri sürülmektedir. Türkiye ekonomisinde de önemli bir role sahip olan turizm sektöründe son yıllarda her şey dahil sistem uygulaması benimsenmiştir. Bu uygulama beraberinde sorunları da getirmiştir. Her şey dahil sistem ile seyahat eden turist ziyaret ettiği destinasyonun özelliklerini dahil olduğu tur paketinin ona sağladığı imkanlar kadar bilebilmektedir. Bu durumda destinasyonların turizmde rekabet edebilmesi için marka olma çabaları zorlaşmaktadır.Bu çalışmanın temelini turistlerin Antalya'nın marka değeri yaratacak öğelerinden haberdar olup olmadıklarının belirlenmesi ve Antalya'nın mevcut durumu hakkındaki bilgilerinin ölçülmesi oluşturmaktadır. Bu amaçla olasılıksız örnekleme yöntemiyle belirlenen 260 Alman ve Rus turistin ifadelere yönelik tutumları belirlenmiştir. Turistlere Antalya'nın özellikleri hakkındaki bilgileri ile ilgili yöneltilen ifadeler Antalya turizminde rol alan bazı kuruluşların yetkililerine de yöneltilmiştir. Turistlerin ve yetkililerin ifadelere yönelik tutumları karşılaştırılmıştır.Sonuç olarak Alman ve Rus turistlerin ifadelere karşı tutumlarında farklılıklar gözlenmiştir. Genel olarak Rusların ifadelere yönelik tutumlarının daha olumlu olduğu görülmüştür. Bunun yanı sıra şehrin hangi özellikleriyle ilgili bilgilerinin olmadığı belirlenmiştir. Turistlerin en az bilgilerinin olduğu konuların; Antalya'da yaşayan insanlar, Antalya'da yapılmakta olan etkinlikler ve Antalya'daki spor alanları olduğu gözlenmiştir. Turistler ve yetkililerin ifadelere yönelik tutumlarında da farklılıklar tespit edilmiştir. Burada karşılaşılan dikkat çekici nokta yetkililerin şehir ile ilgili `Antalya doğal güzellikler ve özellikler açısından zengindir' ve `Antalya tarihi yerler açısından zengindir' dışındaki ifadeler için daha olumsuz bir tutuma sahip olmalarıdır. As being one of the continuously growing sector, tourism is suggested to be a sector which will have the largest capacity in 21 century. Tourism sector also has an important role in Turkish economy. Recently all inclusive system has began to adopted in tourism. This system brings some problems together. A tourist in all inclusive system knows about destination characteristics within the limits of the program the tour operator offers. Therefore becoming a brand becomes harder for destinations.The main objective of this study is to determine whether tourists in Antalya know brand equity elements and current situation of the city. For this purpose simple random sampling method is used and a total of 260 German and Russian tourists? attitudes toward statements are clarified. The statements that are related to the charachteristics of Antalya are also directed to the officials from different institutions in tourism sector. Tourists and officials attitudes toward statements are compared.As a result it is revealed that German and Russian tourists have different attitude toward statements. In general Russian tourists have more affirmative attitude toward statements. The points that tourists have limited information about the city are Antalya?s citizens, events in Antalya and sports facilities. There are also difference in attitude between tourists and officials. The point here is that the officials have more negative attitude (than tourists) toward statements except these statemenets: `Antalya is rich of natural beauties and features? and `Antalya is rich of historical places?
Collections