İşgörenlerin motivasyon düzeyleri ile iş tatmini ve işe devam ilişkisi üzerine turizm sektöründe bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yönetimin ?insan? boyutuyla ilgilenen insan kaynakları yönetimi, ister özel ister kamu sektörü olsun, kar amacı gütsün veya gütmesin, örgütün içinde bulunduğu sektöre bağlı bulunmaksızın tüm işletmeler için önem arz etmektedir. İçinde bulunduğumuz yüzyılda, insan kaynağına yatırım yapan işletmelerin başarılı olacağı konusu birçok akademisyen ve uygulamacının uzlaştığı bir görüştür. Bu nedenle; çalışanlar yüksek düzeyde verimlilik sağlayabilecek ve pozitif bir çalışma ortamı oluşturabilecek bir değer olarak görülmektedir. İşletmelerde işgörenlerin verimli bir biçimde çalışmalarını sağlamak için motive edilmeleri gerekir. Motivasyon, insanların verimli olmasını sağlayan yönlendirici bir güçtür. Dolayısı ile işletmeler için büyük önem taşıyan bir kavramdır. Bu çalışma, turizm sektöründe çalışanların motivasyon düzeyleri ile iş tatmini ve işe devam ilişkisinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.Birinci bölümde motivasyon, motivasyon süreci ve motivasyon çeşitleri ile ilgili tanımlara yer verilmiştir. Bu bölümde ayrıca motivasyon teorilerine ele alınmıştır. İkinci bölümde motivasyon ve iş tatmini ilişkisi ele alınmış, iş tatmini, iş tatminin önemi, iş tatminin etkileyen faktörler, motivasyon ve iş tatmini ilişkisi, iş tatmini ve işten ayrılma niyeti arasındaki ilişkiye yer verilmiştir. Üçüncü bölümde ise İşgörenlerin Motivasyon Düzeyleri ile İş Tatmini ve İşe Devam İlişkisinin ölçümüne yer verilmiştir. Bu çalışma ile turizm sektöründe çalışanların motivasyon düzeyleri ve iş tatmini arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik araştırma yapılmıştır.Çalışmada yapılan uygulama sonuçları çalışanların motivasyon ve iş tatmini beklentileri ile mevcut algılamaları arasında farklılık olduğu; iş tatminin işgörenlerin işten ayrılma niyeti üzerinde belirleyici bir etkiye sahip olduğu saptanmıştır. Human resources management, which deals with the ?humane? part of management, has significant importance for an institution, independent from the sector it is in, whether it is in the private or state sector and whether it aims at making profit or not. In the century we are in, many academic staff and appliers agree that the intuitions which invest in human recourses will succeed. So, employees are considered to be a value to be able to provide high productivity and a positive working atmosphere. In an institution, employees should be motivated to work effectively. Motivation is an influencing factor that makes the people productive. Therefore it has great importance for the institutions. This study aims to clarify the connections between the motivation level and job satisfaction or intent to quit the job.In the first chapter, motivation process and types of motivation are discussed and their definitions are given. In this chapter motivation theories are dealt with. In the second chapter the connection between the motivation and job satisfaction is dealt with and job satisfaction, the importance of job satisfaction, the factors that influence job satisfaction, the connection between the motivation and job satisfaction, the connection between the motivation and tendency to quit the job are discussed. In the third chapter, the assessment of the connection between the motivation level of the employees and the tendency to quit the job is given. With this study, a research about the connection between the motivation level of the employees and the job satisfaction is carried out.The results of the applications performed in this study indicated that the employees? motivation and job expectations differ from their actual perceptions and job satisfaction has a decisive effect on the intent to quit the job.
Collections