Okulda performans yönetimine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri: Antalya ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Antalya İli sınırları içerisinde Resmi Anadolu Türündeki Ortaöğretim kurumlarında gerçekleştirilen bu araştırma, bu kurumlarda görev alan öğretmen ve yöneticilerin öğretmen performans yönetimi süreçlerinin, performans ölçütleri olarak okullarında uygulanmasının kabul edilme ve ortaöğretim okullarında uygulanabilirlik durumunun saptanmasını amaçlamaktadır. Araştırmanın evrenini, Antalya İli sınırları içerisinde 16 ilçede bulunan 28 Anadolu Lisesinde görevli 926 Öğretmen ve 70 Yöneticiden oluşmaktadır. Araştırmacı tarafından Antalya İl Milli Eğitim Müdürlüğünden alınan izinle tüm okullara anket gönderilmiştir. İstekli bir şekilde yapılan anketler toplanmış ve 47 yönetici ve 493 öğretmenden olmak üzere 540 anket geri dönmüştür. Buna göre örneklemimizin evreni karşılama oranı yöneticilerde % 67, öğretmenlerde %53 toplamda ise %54 şeklindedir.Örneklemi oluşturan öğretmen ve yöneticilere araştırmacı tarafından ?Kişisel Bilgi Formu? ve Bostancı (2004) tarafından hazırlanan, ?Öğretmen Performans Yönetimi Ölçeği? geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapıldıktan sonra uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS programında çözümlenmiştir. Resmi Anadolu Türü ortaöğretim kurumlarında görev alan yönetici ve öğretmenlerin performans yönetimi süreçlerinin performans ölçütleri olarak kullanılmasının kabul edilmesine ilişkin verdikleri yanıtların aritmetik ortalamaları ve standart sapmaları hesaplanmıştır. Yönetici ve öğretmenlerin öğretmen performans yönetimi faktörlerinin okullarında performans ölçütleri olarak uygulanmasını kabul etme düzeylerinin, göreve, cinsiyete, öğrenim durumuna ve kıdeme göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla analizler uygulanmıştır. Bu değişkenlerden iki boyutta incelenen görev, cinsiyet ve öğrenim durumu değişkenleri t-testi ile değerlendirilmiş, öğretmen performans yönetimi faktörlerinin performans ölçütleri olarak ortaöğretim okullarında uygulanma düzeyine ilişkin algılarının okul türü içinde kıdeme göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla kıdem ikiden fazla boyutta karşılaştırılan bir faktör olduğundan tek yönlü varyans analizi (One Way ANOVA) testi ile analiz edilmiştir. This research aimed to determine whether the teacher performance management factors could be applied by Anatolian High School teachers and managers working in the Antalya city for the purpose of performance criterions in Anatolian High School and to find out the degree of applicability in these schools. The research consisted of 926 teachers and 70 managers working in the 28 Anatolian High School in Antalya city. The researcher with the permission of the Antalya directorate of national education the scale instruments were delivered to the all of the schools. Then all the requested filled instruments were collected by the researcher. 47 managers and 493 teachers total 540 instrument feedbacks. So the population ratio of our sample was %67 for managers, %53 for teachers and %54 for totally.The groups that covered the sampling ratio were applied two research instruments ?Personal Information Form? and ?Teacher Performance Management Scale? prepared by the Bostancı ( 2004). The obtained data were processed by the SPSS computer program. The arithmetic mean and the Standard deviations were calculated for the answers to these surveys whose aim was to determine whether the teacher performance management factors were applicable in the Anatolian High schools for performance criterions and then finding out the degree of applicability. One-way variance analysis were applied in order to determine whether or not the level of acceptance of the applicability of teacher performance management factors by the teachers and managers varied with respect to the duty and the seniority within each duty group. One-way variance analysis were applied to be able to show whether or not the opinions of the teachers, and managers for the practical application of the teacher performance management factors for performance criterions varied with respect to the type of duty for each type of schools; furthermore, t-test was applied to reveal whether or not each duty group varied within itself with respect to seniority for each type of schools.
Collections