İlköğretim okullarında bilgisayar dersine yönelik yöneticilerin ve öğretmenlerin görüşlerinin belirlenmesi (Antalya ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada bilgisayar dersine yönelik ilköğretim okul yöneticilerinin ve öğretmenlerinin görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada tarama modeli kullanılmıştır.Araştırmanın evrenini, 2009?2010 eğitim öğretim yılında Antalya ili merkez ilçe sınırları içinde bulunan 178 devlet ilköğretim okulunda görev yapmakta olan 4935 ilköğretim okulu öğretmeni ve yöneticisi oluşturmaktadır. Çalışmada 44 devlet ilköğretim okulunda görev yapmakta olan 36 okul müdürü, 83 müdür yardımcısı 517 sınıf öğretmeni ve 542 branş öğretmeninden oluşan 1178 kişinin anketi değerlendirmeye alınmıştır.Araştırma sonucunda, yöneticilerin ve öğretmenlerin yaşı ve hizmet yılı arttıkça bilgisayar dersinin önemine dair olumlu görüş düzeyinin azaldığı, yine yaş değişkeninde bilgisayar sınıfının yeterliliği boyutunda 31-40 yaş grubundaki öğretmen ve yöneticilerin görüşlerinin, 41- 50 yaş grubunda olan yöneticilerin ve öğretmenlerin görüşlerinden daha olumlu olduğu bulunmuştur. Araştırmada bilgisayar dersine yönelik bilgisayar öğretmeninin kendini geliştirmesi, bilgisayar dersinin gereksinimleri karşılaması, bilgisayar sınıfının yeterliliği ve bilgisayar dersinin önemi boyutlarına ilişkin sınıf öğretmenleri, branş öğretmenleri, okul müdürleri ve müdür yardımcılarının görüşleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Ayrıca ilköğretim okulu yöneticileri ve öğretmenleri bilgisayar dersine yönelik görüşlerinde, cinsiyetleri arasında da anlamlı bir ilişki bulunmamıştır.Araştırmada yöneticilerin ve öğretmenlerin bilgisayar dersine yönelik görüşlerinde en yüksek bilgisayar öğretmeninin kendini geliştirmesi , en düşük bilgisayar dersinin gereksinimleri karşılaması boyutlarında algıladıkları saptanmıştır. This study was made using the quantitative survey research method in order to analyze the views of teachers and administrators towards Information Technology classes in elementary schools.The study population consisted of 4935 teachers and school directors serving 178 public elementary schools within the city of Antalya and its districts during the 2009-2010 academic year.Questionnaires filled out by 1280 teachers and administrators serving 44 public elementary schools were evaluated.As a conclusion, the older the teachers and administrators got and the longer they served the less they thought of the importance of the Information Technology classes, hence teachers and administrators between the ages of 31-40 had more positive thoughts towards the course than those aged between the ages of 41-50.No significant differences were found in the study between the views and approaches of classroom teachers, junior high teachers, principals and assistant principals towards the computer classes in terms of self development, meeting the requirements, adequacy and importance.In the study, it was established that teachers and administrators perceived self development as the highest and meeting the requirements as the lowest in terms of their approaches towards Information Technology studies.
Collections