Fen ve teknoloji öğretiminde kullanılan öğrenci takımları başarı bölümleri tekniğinin öğrencilerin öz-yeterlilik, sınav kaygısı, akademik başarı ve hatırda tutma düzeylerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı, Fen ve Teknoloji dersi ?Kuvvet ve Hareket? ünitesinin Öğrenci Takımları Başarı Bölümleri (ÖTBB) tekniğiyle işlenmesinin; ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin öz yeterliliklerine, sınav kaygılarına, akademik başarılarına ve hatırda tutma düzeylerine etkisini sınamaktır.Bu araştırma 2010-2011 öğretim yılının I. döneminde, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Antalya'da bulunan bir İlköğretim okulunda öğrenim gören üç yedinci sınıfta sekiz hafta süreyle yürütülmüştür.Çalışma grubunu, 7/A, 7/B ve 7/C şubelerinde öğrenim gören 91 öğrenci oluşturmaktadır. 7/B şubesi deney grubu, 7/C şubesi kontrol-1 grubu, 7/A şubesi ise kontrol-2 grubu olarak seçilmiştir.Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Deney grubuna işbirlikli öğrenme yöntemi ÖTBB tekniği, kontrol-1 grubuna yapılandırmacılığa dayalı mevcut program, kontrol-2 grubuna ise geleneksel öğretim yöntemi araştırmacı tarafından uygulanmıştır.Araştırma sürecinde; araştırmacı tarafından geliştirilen Kuvvet ve Hareket Ünitesi Başarı Testi, Fen ve Teknolojiye Yönelik Öz-yeterlilik Ölçeği ve Sınav Kaygısı Ölçekleri veri toplama aracı olarak kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen verilerin analizi tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılarak değerlendirilmiştir.Sonuç olarak, öz-yeterlilik, sınav kaygısı, akademik başarı ve hatırda tutma açısından, işbirliğine dayalı ÖTBB tekniğinin, geleneksel öğretim yöntemine ve yapılandırmacılığa dayalı mevcut Fen ve Teknoloji öğretim programına göre daha etkili olduğu bulunmuştur. Ayrıca, ÖTBB tekniği ve yapılandırmacı yaklaşımı temel alan Fen ve Teknoloji programıyla öğretim yapılan sınıflarda öğrencilerin sınav kaygılarında geleneksel öğretim yönteminin kullanıldığı sınıfa göre önemli farklılıklar sağlanmıştır, ancak bu iki grup arasında manidar farklılıklar yoktur. The aim of this research is to examine the effect of Student Teams Achievement Divisions (STAD) technique on seventh grade students? self-efficacy, test anxiety and academic achievement in learning ?Force and Motion? unit in Science and Technology course.This study has been administered to the three seventh grade classes at an primary school located in Antalya over an eight week-period during the first semester of 2010-2011.91 students who study at 7/A, 7/B and 7/C classes comprise the sample of the study. The 7/B class was chosen as the experiment group, the 7/C as the control-1 group and the 7/A as the control-2 group.The data is collected by utilizing a pre-test post-test control grouped experimental design. While courses in experimental group has been performed with STAD technique of cooperative learning method; courses in control-1 group has been performed with the current Science and Technology curriculum based on constructivism and courses in control-2 group has been performed with traditional teaching method by the researcher.Force and Motion Unit Achievement Test which is developed by the researcher, Self Efficacy Scale towards Science and Technology, and Test Anxiety Scale were used as data collecting instruments.The analysis of data collected from research has been evaluated being used one-way analysis of variance (ANOVA).Finding indicated that STAD technique of cooperative learning method has a more significant effect on self-efficacy, test anxiety, academic achievement and retention than the traditional teaching method and the current Science and Technology curriculum based on constructivism. Besides, in the test anxiety of students in classes taugt by STAD technique and taught by Science and Technology program based on constructivist approach, significant differences were provided, than the classes taugt by traditional teaching method, but there was no significant difference among those two groups.
Collections