Turizm politikalarının oluşturulmasında turist rehberlerinin rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Turizm endüstrisi içerisinde PTR çok önemli bir işlev ve sorumluluk yüklenmektedir. PTR, turizmin en ön cephesinde hizmet veren turizm neferleridir. Öyle ki, PTR hizmeti alan ziyaretçiler ülkeye ayak bastığı andan yine geri dönüş anına kadar, en çok PTR ile vakit geçirmektedir. Bu açıdan bakıldığında PTR sadece bir çevirmen ya da anlatıcı değil, yeri geldiğinde ülkesinin kültür elçisi, bir diplomat, bir eğitici, bir öğretmen olabilmektedir. İyi bir PTR ziyaretçiyi etkileme ve yönlendirme gücüne sahip olmalıdır. Ziyaretçilerin ülke ile ilgili önyargılarının kırılmasında, olumlu bir imaj yaratılmasında ve tekrar ziyaret etmelerinin sağlanmasında olduğu gibi ziyaretçilerin seyahatlerinden memnuniyetsiz ayrılmalarında da PTR faktörü etkili olabilmektedir.Turizmin diğer alanlarında faaliyet gösteren turizm çalışanlarına oranla PTR, ziyaretçilerle daha fazla vakit geçirmekte ve işi gereği bir çok kurum ve kuruluşla ilişkiler geliştirmektedir. Hem ziyaretçileri ve taleplerini hem de çalıştıkları bölgeleri çok iyi tanımaları gerekmektedir. Ayrıca, PTR'nin sadece mesleğinin gerektirdiği bilgiye sahip olması çoğu zaman yeterli olmamakta, sürekli kendilerini güncellemesi gerekmektedir. Coğrafyadan tarihe, jeolojiden politikaya, diplomasiden sanata pek çok farklı disiplinin bilgisine sahip olmaları gerekmektedir. Daha önce yapılmış çalışmalar da ülkemizdeki PTR'nin eğitim durumlarının oldukça yüksek olduğunu göstermiştir.PTR ziyaretçilerin nelerden hoşlandıkları ya da hoşlanmadıkları konusunda en doğru bilgilere sahip olan kişilerdir ve bu özellik onlara turizm stratejileri ve politikalarının oluşturulmasında önemli ve kilit değerde sorumluluklar yükler. Bu bilgiler ışığında, böyle donanımlı bir PTR topluluğu çalıştıkları acentelere ve resmi kurum ve kuruluşlara önemli katkılar sağlayabilir. Dolayısıyla, araştırmanın amacı, PTR'nin turizm politikaları oluşturulurken katkıda bulunup bulunmadığı, bulunuluyorsa hangi konularda katkıda bulunulduğu, acenteler ya da Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın çeşitli konularda PTR'nin görüşlerine ve deneyimlerine başvurup başvurmadığı, başvuruluyorsa bu fikirlerden ne derece faydalanıldığını tespit etmektir.Bu amaçla 374 PTR'ye anket uygulanmış ve çeşitli dillerden lisanslı 15 PTR ile mülakat gerçekleştirilmiştir. Hem anket çalışması hemde mülakatlar sonucunda; PTR ile acentalar ve Kültür ve Turizm Bakanlığı arasındaki işbirliği ve görüş alışverişinin yetersiz olduğu, kimi zaman alınan görüşlerin uygulamaya geçirilemediği gibi sorunlar yaşandığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca çalışma sonucunda ülkemizdeki PTR'nin birçok konuda çeşitli problemleri olduğu görülmüştür. Rehberlik meslek yasasının eksikliği PTR tarafından en büyük sorun olarak değerlendirilmiştir. In tourism industry, Professional Tourist Guides (PTG) have significant function and responsibilities. PTG are tourism workers serving on the front line of tourism. Visitors getting PTG service spend most of their time with PTG from their arrival till departure. In that respect, PTG are not only just a translator or teller but also a cultural ambassador, a diplomat and an educator when it is necessary. A good PTG should have the power of influencing and directing the visitor. PTG can be efficient on the subject of eradicating visitor?s prejudices about the country, creating positive image, providing re-visit but aside from that, they can cause dissatisfaction about journey.Considering workers in the other departments of tourism industry, PTG are more face to face with visitors and they make contacts with different instutions. PTG need to know the visitors, their demands and regions where they work very well. Besides, having information only about their job is not enough many times, they need to update themselves constantly. They need to have information from many disciplines like geography, history, geology, policy, diplomacy and art etc. Researchs made beforehand showed that PTG in Turkey have a high education level.PTG are people who have the correct and reliable information about what visitors like and dislike. So, this trait gives them crucial responsibilities in the process of constituting tourism strategies and policies. In the light of these informations, such a sophisticated PTG community can contribute to travel agencies where they work or official instutions. Thereby the aim of this research is to determine whether PTG make contributions to constructing tourism strategies and policies or not, and if they do, in which subjects they contribute, whether Ministry of Culture and Tourism and tourism agencies ask for PTG and their opinions and experinces or not, and if they do, how much they utilize regarding their experinces.For this purpose, a questionnaire conducted to 374 PTG and carried out interviews with 15 PTG from different languages. As a result of both questionnaire and interviews, it has appeared some problems like that the collaboration between PTG, tourism agencies and Ministry of Culture and Tourism is not enough and that views taken from PTG haven?t been put into rule yet. Also, it is seen that PTG in Turkey have various problems in many subjects as a result of the research. The deficiency of law of professional tourist guidance is evaluated as the most crucial problem by PTG.
Collections