Erzurum ilinde görev yapan biyoloji öğretmenlerinin biyoloji eğitiminde karşılaştıkları sorunlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Erzurum ili merkez ortaöğretim okullarında görev yapan biyoloji öğretmenlerinin öğretim esnasında karşılaştıkları sorunların saptanması olup, bu amaçla en az üç yıl deneyimli toplam 36 biyoloji öğretmenine literatür bilgileri esas alınarak hazırlanmış bir anket uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizi için %2 Uyum Testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin üniversite eğitimleri esnasında aldıkları biyoloji eğitiminin yeterli olmasına rağmen, bu okullardaki biyoloji eğitiminin liselerdeki biyoloji derslerinin uygulama çalışmalarını yürütebilecek deneyim kazandırmadığı sonucuna varılmıştır. Bulgular, Erzurum merkez okullarındaki laboratuar olanaklarının biyoloji müfredat programının uygulanabilmesi için yetersizliğini ortaya koymakta olup, müfredat programlarına göre hazırlanan lise biyoloji ders kitaplarının öğretmenler tarafından yetersiz bulunduğu gözlenmiştir. Verilerin analizi biyoloji öğretmenlerinin öğretiminde zorluklarla karşılaştıkları biyoloji konularının anlatımı esnasında biyolojik modeller ve konu haritalarından yararlanmadıklarını ortaya koymaktadır. Ayrıca, bulgulardan Erzurum'un merkezi okullarında bulunan laboratuar ve sınıfların biyoloji dersleri için uygun olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu araştırmanın sonuçlarına göre, lise biyoloji ders kitaplarının müfredat programına göre yeniden gözden geçirilmesi ve gerekli düzenlemelerin yapılması, üniversitelerde biyoloji öğretmen adayları için uygulanan eğitim programlarının mevcut bulgulardan yararlanılarak yeniden düzenlenmesinin biyoloji eğitimi bakımından yararlı olacağı sonucuna varılmıştır. SUMMARY This study was to examine difficulties of the biology teachers that faced during teaching in the secondary schools of central part of Erzurum province. During this resarch the questionnaire has been prepared in the light of recently published papers was administrated to all secondary school biology teachers (totally 36) experienced with biology teaching minimum three years. The data analysed collected from 36 biology teachers by using yi application test. Findings of the study indicate that the level of biology education has been taken by biology teachers during biology courses in the past seems good enough to teach in secondary schools. But it has been also claimed that practical part of biology education gained in during biology education was insufficient to perform good practical works in secondary schools biology class/laboratory. On the bases of this study, it is possible to reach a result that science laboratories of secondary schools in central part of Erzurum were insufficient to perform National Curriculum of Biology for a effective biology education. The present resarch also indicated that the textbooks of students has been designated according to the curriculum found to be insufficient for biology education. Analysis of the questionnaire also showed that concept maps and biologycal models not often used by teachers to explain the subjects that have some difficulties about teaching. During investigation it has been detected that the most of biology classes/laboratory that arranged well for effective biology teaching in the secondary schools. As a result, in the light of the findings this study draws attention to the necessity of review student textbooks of secondary schools and reorganisation of teachers training programmes in Departments of Biology Education in the universities for more effective biology teaching.Teacher training programs should be viewed within a broad context of secondary school biology education.
Collections