Alman sinemasında değişen dönüşen Türk kökenli kadın temsilleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezde `Alman Sineması'nda Dünden Bugüne Türk Kökenli Kadın Temsilleri`, ulusötesilik ve melez kimlik kavramı bağlamında incelenmiştir. Çalışmaya Türkiye'den Almanya'ya göçün kronolojisi ve göçün başlangıcından günümüze kadar Almanya'daki Türk kökenli nesillerin iki kültür içindeki geçirdiği kimlik süreçleri ve göçmen kökenli bu öznelerin nesilden nesile kimliklerinin nasıl bir değişime ya da dönüşüme uğradığı incelenerek başlanmıştır. Bu kapsamda, kimliklerdeki değişim ya da dönüşümün Alman Sineması'ndaki Türk kökenli kadının beyaz perde temsillerine yansıyıp yansımadığı, literatür taraması eşliğinde film analizleri ile incelenmiştir. Araştırmada, literatür taraması ve film analizleri ile incelenmeye çalışılan konular haricinde, konunun gerçek kişilerinin kendilerini özgürce ifade etmelerini sağlama amacıyla Almanya'da doğmuş, büyümüş ya da ailesinin işi nedeniyle Almanya'ya gelip hayatının büyük kısmını Almanya'da geçirmiş olan Türk kökenli 24 kadınla görüşülmüştür. Böylelikle literatür taraması ile öne sürülen görüşler ile gerçek hayat pratikleri arasındaki parallelik de gözlemlenmeye çalışılmıştır. Bilgi toplamada ve verilerin analizinde nitel yöntemler olan derinlemesine mülakat ve Keyton'un tematik analizinden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda Alman Sineması'ndaki Türk kökenli kadın temsillerinin tarihsel süreç içerisinde, ulusötesileştiği ve melez kimliklere dönüştüğü sonucuna ulaşılmıştır. This study is determined to delve deeper into `Representations of women with Turkish origin in German Cinema industry from past to today` in the context of trans-nationalism and hybrid identity. It prefaces with the chronology of migration from Turkey to Germany and the identity processes experienced in both cultures of the generations with Turkish origin. It also tries to figure out how immigrant-origin identities change from generations to generation over time. Within this scope, whether these identity conversions have been reflected by the representations of Turkish women in the screen were investigated by using literature review in company with movie analysis. Apart from issues scrutinized with movie analysis and literature review, some interviews were held with those 24 women who have Turkish origin but born or spend most of their life in Germany. Thus, it tries to observe the parallelism between real life practices and findings of literature reviews. The thematic analysis of Keyton and deep interviews were used as qualitative methods during data collection process. After all analyses were made, this research concludes that the representation of women with Turkish origin in German cinema has been trans-national and reached a hybrid identity over time.
Collections