Betonarme çerçeve sistem yapılarda kolon-kiriş birleşim bölgesinde taşıyıcı elemanların enkesit değişimlerinin davranışa etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Son yıllarda dünyada ve özellikle Türkiye'de meydana gelen depremlerden sonra yapılan incelemelerde bazı yapıların göçme nedeninin kolon-kiriş birleşim yerlerinde oluşan taşıma gücü kaybı olduğu gözlenmiştir. Bu durum yapıların tasarım ve yapım aşamalarmda kolon-kiriş birleşim yerinin (düğüm noktası ) düzenlenme esaslarının ve uyulacak kuralların belirlenmesinin gerekliliğini ortaya koymaktadır. Bu çalışmanın temel amacı betonarme çerçeve sistem yapılarda, yatay yüklere karşı çapraz elemanlarla desteklenmiş, kolon-kiriş birleşim bölgesinde taşıyıcı elemanların rij itlik değişimlerinin davranışa etkilerini araştırmaktır. Bu amaçla gerçekleştirilen çalışma beş bölümden oluşmaktadır. Giriş, genel bilgiler, yapısal analiz, sonuçlar bölümlerini tartışma ve öneriler bölümü izlemektedir. Elde edilen sonuçlar çapraz elemanlarla desteklenmiş betonarme çerçeve sistemin dış ve iç düğüm noktalarında enkesit ve dolayısıyla rij itlik değişimlerinin çerçeve davranışını önemli ölçüde değiştirdiğini göstermektedir. 11 SUMMARY In investigations were made after earthquakes occured in the world and our country in recently years, it is observed that a few buildings collapse by loss of ultimate bearing capacity in their beam-column joints. This situation demonstrate the necessity and importance of evaluation of design code and principles at the level of design and construction. The main purpose of the study is to investigate effect of variations in rigidity on the overall structural behaviour of beam-column joints of reinforced concrete frame sytems supported with cross-bracing elements. The first chapter is introduction. The second chapter is general knowledge. In the third chapter, theoretical studies and structural analysis carried out in the research given by explaining the purpose and reason of the study done. The data results chapter followed by discussion and suggestion chapter Results drawn from this study show that variations in cross section and so in rigidity importantly change the behaviour of frame in exterior and interior beam-column joints of reinforced concrete frame structures supported by cross-bracing elements
Collections