Zimbabwe`deki kalkınma örgütlerinin web sitesi içerik analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kalkınma örgütlerinin web siteleri farklı paydaşlarla kalkınma iletişimini sağlayabilmek için yerel ve uluslararası platform görevi görmektedir. İnternetin görsel, işitsel ve basılı şekillerde diyalog iletişimi özelliklerini bir araya getirebilme özelliği kalkınma projelerinin tasarım, uygulama ve değerlendirme süreçlerine paydaşların da aktif bir şekilde katılabilmesini sağlamaktadır. Bu araştırma Zimbabve'deki Hükümet Dışı Örgütler ve Sivil Toplum Örgütleri tarafından sıklıkla kullanılan internet özelliklerini incelemektedir. Bu araştırmada yapılan analiz, kaynak temellerinin kullanılan özellikleri etkileyip etkilemediğine ve katılımcı iletişimi ve katılımcı olmayan iletişimi ne derece kapsadıklarına odaklanmaktadır. İçerik analiz yöntemiyle 27 adet Çok Taraflı, Uluslararası ve Yerel Örgüt mercek altına alınmıştır. İnteraktif olma, bilgi paylaşımı ve yaratıcılık gibi konular analiz edildi. Bu araştırma, çeşitli paydaşların aktif bir şekilde sürece dahil edilebilmesini sağlayan internet imkanlarına ışık tutmaktadır. Örgütlerin boyutları ile kullanılan özellikler arasında herhangi bir ilişki yok gibi görünse de diyaloğa dayalı iletişim özellikleri ve yaratıcılık özelliklerinin kullanımında bir boşluk olduğu görülmektedir.Anahtar Kelimeler: diyalog iletişim, İçerik Analizi, Zimbabve Development organisations websites offer local and international platforms for development communication with various stakeholders. The ability of the internet to incorporate dialogic communication features in the form of visual, auditory and print allows active stakeholder engagement in the design, implementation and evaluation of development projects. This research examines internet features that are frequently used by Non-Governmental Organisations and Civil Society Organisations in Zimbabwe. The analysis focuses on whether resource bases affect feature use and to what level; they incorporate participatory communication and non-participatory communication. Through content analysis, 27 websites of Multilateral, International and Local organisations were scrutinised. Aspects of interactivity, information provision and creativeness were analysed. The research sheds light on opportunities the internet provides that can actively engage various stakeholders. Although there appears to be no relationship between organisational size and feature use, there is a gap in utilisation of dialogic communication features and creativity features.Keywords: Dialogic communication, content analysis, Zimbabwe
Collections