Ziyaretçi yönetimi kapsamında ziyaretçilerin atmosfer ve kalabalık algılarının memnuniyet üzerindeki etkisinin tespitine yönelik bir araştırma: Topkapı Sarayı örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz turizm endüstrisinde, destinasyonlar arasında giderek artan rekabetle birlikte, destinasyonlar arası farklılaşma turist çekiminde önemli bir unsur haline gelmiştir. Turizm destinasyonları ziyaretçilerin ilgilerini çekebilmeleri için turistik hizmet ve ürünlerini daha çeşitli, daha sofistike ve daha özel hale getirmeli, kendilerini rakip destinasyonlardan farklı kılan özelliklerini ön plana çıkarmaları gerekmektedir Destinasyonları farklılaştıran en önemli unsurlardan birisi kültürel varlıkları ve kültürel değerleridir. Kültürel ziyaretçileri cezbetmek ve dolayısıyla ziyaretçilerden elde edilen gelirleri arttırmak için ziyaretçi memnuniyeti ve algılarının belirlenmesi yönelik çalışmalar önem arz etmektedir. Bu bağlamda, çalışma ziyaretçilerin kalabalık ve atmosfer algısının memnuniyetleri üzerine etkilerini incelemektedir. Üç bölümden oluşan bu çalışmanın, ilk bölümünde kültür ve kültürel varlıkların turizm ile bağlantısı detaylı bir şekilde incelenmiştir. İkinci bölümde ise sürdürülebilir turizm kapsamında ziyaretçi yönetimi ele alınmış ve ziyaretçi yönetimi, ziyaretçi memnuniyeti ilişkisi irdelenmiştir. Üçüncü ve son bölümde ise araştırmanın yöntemine ve sonuçlarına yer verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Atmosfer Algısı, Kalabalık Algısı, Ziyaretçi Yönetimi, Kültürel Miras. In today's tourism industry, with increasing competition among destinations, the differentiation between destinations has become an important element in attracting tourists. Tourism destinations need to make their tourist services and products more varied, more sophisticated and more special so that they can attract attention, they need to distinguish themselves from other competing destinations. One of the most important elements that differentiate destinations is cultural assets and cultural values. In order to attract cultural visitors and thus increase income from the visit, it is important to work towards visitor satisfaction and determination of their perceptions. In this context, the study examines the effects on the satisfaction of crowd and atmosphere perception. In the first part of this three-part study, the connection of culture and cultural assets with tourism has been examined in detail. In the second part, visitor management in the scope of sustainable tourism is discussed and visitor management and visitor satisfaction relation are examined. In the third and final section, the methodology and results of the research were given.Keywords: Atmospheric Perception, Crowded Perception, Visitor Management, Cultural Heritage.
Collections