Show simple item record

dc.contributor.advisorEbren, Figen
dc.contributor.authorGüler, Meltem
dc.date.accessioned2021-04-12T10:47:49Z
dc.date.available2021-04-12T10:47:49Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-12-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/514947
dc.description.abstractGünümüzde tüketim anlayışı haz almayı yaşamın bir amacı olarak görmektedir.Arzuların bu kadar önem kazandığı günümüzde arzulara dayalı bir tüketim anlayışı yaşamınher alanına yayılmıştır. Hazza dayalı tüketimin varlığı kapitalist sistemin sürekliliği içinşarttır. Hazcı tüketim eğiliminde birey ürün veya hizmetin işlevsel özelliklerinden çok onunyaratmış olduğu düş ve fantezi güçlerine yoğunlaşır. Bu tüketim şeklinde insanlar maddi birtatmini aramaktan ziyade psikolojik veya simgesel bir tatmin aramaya yönelmektedir.Tüketim kültürü postmodern dönemin bir kültürüdür. Tüketim kültürünün oluşmasındareklamların önemli bir rolü bulunmaktadır.Reklamlar simgeler, göstergeler aracılığı ile kişilerin bilinçdışı arzularına seslenip,onları tüketimcilik ideolojisine uygun tüketici özneler olarak inşa etmektedir. Parfüm reklamafişlerinin örnek olarak seçildiği bu çalışmada tüketim kültüründe arzuyu yaratan reklamlarıncinsellik, yaşam-ölüm dürtüleri, aşk vb. içeren simgelerden, psikolojik kavramlar ve mitolojiköğelerden yararlandıklarını göstermek için Freud'un psikanalitik kuramı ve Barthes'ıngöstergebilimsel yöntemi kullanılmıştır. Bu bilgiler ışığında reklam söylemindeki mitsel vesimgesel unsurların niteliği hermeneutik bir yaklaşımla açıklanmıştır. Böylece bir düş metnigibi analiz edilen reklam afişinin hangi bilinçdışı arzulara seslendiği ve bunları nasıldoyurmayı önerdiği, sürekli bir arzu arayışına neden olarak bireyi nasıl arzunun öznesiyapmaya çalıştığı egoya, yani tüketici özneye dönüştürdüğü, kısacası arzu kavramının tüketimkültüründe ve reklamlardaki önemi açıklanmaktadır.Anahtar Kelimeler: Tüketim, Arzu, Reklam, Freud, Psikanaliz,
dc.description.abstractNowadays, the understanding of consumption sees having pleasure as the aim of life.Today as desires are gaining much importance, desired consumption has been spread to allour lives. The existance of the desired consumption is a must for the continuation of thecapitalism system. In the context of desired consumption, the consumer concentrates onhis/her creation of dream and fantasy powers rather than the functional features of the productor service. In this consumption, people tend to seek a psychological or symbolic satisfactionrather than a material satisfaction. The culture of consumption is a culture of postmodernperiod. Advertisements play an important role in the formation of this consumptional culture.The advertisements are calling out the people's unconscious desires by using symbolsand indicators, and constructs them as the suitable objects of consumption ideology. Freud'spsychoanalytic theory and Barthes's semiotic method is used in this study in which perfumeadvertisements posters have been choosen as samples. Here aim is to determine that theadvertisements which are creating the desire consumption culture, uses the symbols which areincluding sexuality, life and death impulses, love etc., psychological consepts andmythological factors. Under the enlightenment of this information, mithic and symbolicfactors of advertisements are clarified by hermeneutic approach. Here, it is revealed that theadvertising poster which is analyzed as a dream text suggests which unconscious desires arespoken and how they are to fed. The research also explains how the advertising tries to makethe individual, the subject of supply, and transforms it into consumer self-reason, in search ofa constant desire, in short, the concept of desire is explained in the context of consumerculture and advertising.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleParfüm reklamlarının Freudyen bakış açısıyla psikanalitik çözümlenmesi
dc.title.alternativeThe psychoanalytical analysis of perfume advertisements with the Freudien perspective
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-28
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPsychoanalysis
dc.subject.ytmPsychoanalytic Criticism Theory
dc.subject.ytmConsumption
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmCosmetics
dc.subject.ytmParfume
dc.subject.ytmFreud, Sigmund
dc.identifier.yokid10133307
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid475280
dc.description.pages329
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess