II. Abdülhamid Dönemi`nde Osmanlı taşrasında askeri mektepler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada ana hatları ile Sultan II. Abdülhamid dönemi Osmanlı vilayetlerindeki askeri mektepler incelenmiştir. Öncelikle giriş kısmında XIX. Yüzyıldaki eğitim sisteminde yaşanan gelişmeler kısaca ele alınmıştır. Birinci bölümde XIX. Yüzyıl askeri mektepleri ve Sultan II. Abdülhamid dönemi eğitim sistemi genel olarak incelenmiştir. İkinci bölümde, II. Abdülhamid döneminde askeri mekteplerin genel durumu, üçüncü bölümde ise bu dönemde Osmanlı vilayetlerindeki askeri mektepler ve bunların mahiyeti incelenmiştir. Sonuç kısmında da genel bir değerlendirme yapılmıştır. Konumuz genel olarak; Askeri mekteplerin amaçlarını, takip ettikleri siyasi politikaları, adet ve talebe sayılarını, muallimlerin tayinlerini, okutulan dersler ve ders kitaplarını, askeri mekteplerde istihdam edilmek üzere Almanya'dan getirilen zabitanları, kimsesiz, muhacir ve muhtedi çocuklarının bu mekteplere yerleştirilmesini, askeri mekteplere muallim yetiştirilmesini, nerelerde hangi askeri mekteplerin olduğu ve bu okulların mahiyetleri gibi konuları kapsamaktadır. Bu çalışma, konuya ilişkin Osmanlı arşiv belgeleri, tetkik eserler, makale ve tezler detaylı bir şekilde incelenerek ortaya konulmuştur.Bu konuyu seçmemizin amacı; II. Abdülhamid Dönemi'nde taşrada açılan askeri mektepleri ortaya koymak, bu mekteplerin amaçlarını, işleyişlerini, takip ettikleri siyasetini, ilmi açıdan inceleyerek gün yüzüne çıkarmaktır. Anahtar Kelimeler Osmanlı Devleti, II. Abdülhamid, Eğitim, Askeri Mektepler In this study, military schools in Ottoman provinces at the time of Sultan Abdulhamid II are examined. In the introduction part, changes in education system of 19th century are briefly discussed. Then, in the first part, 19th century military schools and education system at the time of Abdulhamid II are analyzed. In the second part, situation of military schools in Abdulhamid II's reign, military schools in different Ottoman provinces and their nature are reviewed. In the conclusion part, a general evaluation is given for what is discussed and analyzed before. Objectives of opening such schools, political policies, number of these institutions and students, appointment of teachers, lessons taught and lesson books, German military officers brought from their countries for employment, placement of orphan, immigrant, converted children as students, place and nature of these schools which train teacher for military education are generally the subject matter of this study. It is the result of a meticulous analysis of archive documents, research books, academic articles and dissertations on the matter as it is demonstrated on the paper.The goal of choosing such a subject is to shed a light on rural military schools in Abdulhamid II's time, bring their goals, operating processes, policies to light in a scientific way. Keywords Ottoman Empire, Abdulhamid II, Education, Military Schools
Collections