Fen bilimleri eğitiminde model ile öğretimin önemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu tezde; İlköğretim ve Orta öğretimin çeşitli kademelerinde modelleme ile öğretimin ne derece yaygın olduğu, öğrenci ve öğretmenlerin modelleme yapıp yapmadıkları araştırılmıştır. Bu araştırma için öncelikle İlköğretim II. kademe ve Lise öğrencilerine ısı-sıcaklık kavramları ve ısınm yayılması ile ilgili hayal güçlerini kullanabilecekleri çeşitli sorular soruldu ve hayallerinde kurdukları modelleri resmetmeleri istendi. Daha sonra bu resimlerden çıkan modeller sınıflandırıldı. Bu sınıflandırma neticesinde, öğrencilerin ısı-sıcaklık kavramlarım ve ısının yayılmasını tam olarak modelleyemedikleri anlaşıldı. Çalışma sonunda, Öğretmenlerin Fen Bilimleri öğretiminde modelleme ile öğretim yöntemini yeteri kadar kullanmadıkları sonucuna varıldı. SUMMARY In this thesis, to what extent teaching by modelling in different stage of primary and secondary education is carried out and, whether teachers and students utilize modelling are investigated. For this investigation, firstly some questions related to heat - temperature concepts and heat diffusion in which they can use their imagination power were asked to the primary school students and high school students. Then it was asked students to illustrate their formed models. Afterwards models resulted from this illustration were classified from his classification, it was understood that students were unable to sufficiently modelize heat - temperature and heat diffusion concepts. This results could indicate that science education teachers may not use sufficiently modelling in their teaching.
Collections