Sivil havacılıkta stratejik işbirliğinin rekabet gücüne etkisi: Türk Hava Yolları (THY) ve Star Alliance işbirliği örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasının amacı günümüzde rekabetin yoğun olarak yaşandığı sektörlerden biri olan sivil havacılık sektöründeki stratejik işbirliklerinin rekabet gücüne etkilerini incelemektir. Gerek dünyada gerekse ülkemizde rekabetin yoğun biçimde yaşandığı sivil havacılık havayolu işletmeleri arasında küresel pazar payı gelişim oranı en yüksek olan Türk Hava Yolları'nın (THY) sürdürülebilir rekabet üstünlüğü gözlemlenmektedir. THY'nin özellikle 2008 yılında dünyanın en büyük havayolu topluluğu olan Star Alliance ile gerçekleştirdiği stratejik işbirliğinin rekabet üstünlüğünde bir etkisinin olup olmadığının araştırılması ise dikkate değer bulunmuştur. Çalışma kapsamında THY-Star Alliance işbirliğine dayalı örnek olay performans karnesi boyutlarına göre değerlendirilmiştir. Veri toplama sürecinde doküman ve gözlem yöntemlerinden faydalanılmıştır.Bu tez çalışması üç bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde stratejik işbirliği ile ilgili alan yazın incelenmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde sivil havacılık sektöründe stratejik işbirliğine yönelik genel bir değerlendirme yapılmıştır Çalışmanın son bölümünde ise THY-Star Alliance stratejik işbirliğinin THY'nin rekabet gücüne etkisi dengeli puan kartı boyutları dikkate alınarak değerlendirilmiştir. The aim of this thesis is to analyze the effect of strategic alliances with the power of competition in Civil Aviation. Today, the number of airlines and flight networks is increasing through the highly competitive environment. In Turkey, with the highest rate of the market share, Turkish Airlines, appears to be a sustainable competitive advantage. With the participation of the most biggest alliance, Star Alliance, Turkish Airlines is found worth to find out if this participation has an effect on sustainable competitive advantage. Through this thesis, Turkish Airlines – Star Alliance cooperation has been examined with the help of Balanced Scorecard method' s extents. During the collection of the needed information, method of observation and documentation has been used.This thesis consists of three parts. In the first part, there is information on the general literature of the strategic alliances. In the second part, there is general evaluation about strategic alliances in Civil Aviation. In the last part of the thesis, the effect of Turkish Airlines – Star Alliance cooperation to the competitive power of Turkish Airlines has been examined with the help of the Balanced Scorecard method.
Collections