Güdümsüz roketlerin tasarımı ve çeşitli hücum açılarında aerodinamik katsayılarının tayini
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Doktora Tezi GÜDÜMSÜZ ROKETLERİN TASARIMI VE ÇEŞİTLİ HÜCUM AÇILARINDA AERODİNAMİK KATSAYILARININ TAYİNİ Seyhan CANOVA Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fizik Mühendisliği Anabilim Dalı Danışman : Prof. Dr. Erol AYGÜN 1987, Sayfa : 127 Jüri : Prof. Dr. N. Saryal Prof. Dr. E. Aygün Prof. Dr. N. Akkaş Bu araştırmada güdümsüz roketlerin tasarımı incelenmiş ve çeşitli hücum açılarında serbest uçuşlu roketlerin aerodinamik kat sayıları hesaplanmıştır. Bu çalışmada havadan havaya kullanılmakta olan 70 ve 130 mm.lik roketler ilk kez karadan-karaya atılarak çeşitli hücum açılarında normal kuvvet, yunuslama momenti ve eksenel kuvvet katsayısı hesapları yapılmıştır. Bu tezde aynı zamanda Mach sayısının dik akım sürükleme katsayısına bağlı değişimi kullanılarak, hesaplamalar belirsizlikten kurtarılmıştır. Diğer taraftan yapılan atış denemelerinden olumlu sonuç alınması üzerine aynı roketlerin Çok Namlulu Roket Sistemi olarak prototipleri geliştirilmiş ve seri üretim safhasına getirilmesi sağlanmıştır. ANAHTAR KELİMELER : Hücum açıları, aerodinamik katsayılar, sevk yakıtları, roket motorları, çok namlulu roket sistemleri. 11 ABSTRACT PhD Thesis DESIGN OF UNGUIDED ROCKETS AND CALCULATION OF AERODYNAMIC COEFFICIENTS AT VARIOUS ANGLES OF ATTACK Seyhan CANOVA Ankara University Graduate School of Natural and Applied Sciences Department of tngineering Physics. Supervisor : Prof. Dr. Erol AYGÜN 1987, Page : 127 Jury : Prof. Dr. N. Saryal Prof. Dr. E. Aygün Prof. Dr. N. Akkaş In this research, design of unguided rockets is studied and aerodynamic coefficients of free rockets are determined, at various angles of attack» Air to air 70 and 130 mm. rockets were fired at first time as surface to surface mission during the relevant tests of this research, and coefficients of normal forces, pitching moments and axial forces are determined. The variations of Mach number depen ding on cross flow drag coefficient are used and calculations are saved from indefinite behaviour, in the thesis. On the other hand, the prototypes of multiple launch rocket systems were developed and the mass production phase were realized, upon reaching at the positive results during firing tests. KEY WORDS : Angles of attack, aerodynamic coefficients, propellants, rocket motors, multiple-launch rocket systems.
Collections