Polimerle modifiye edilmiş asfalt betonlarının stabilite, sünme ve yorulma davranışlarının optimizasyonu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Y. Lisans Tezi POLİMERLE MODİFİYE EDİLMİŞ ASFALT BETONLARININ STABİLİTE, SÜNME VE YORULMA DAVRANIŞLARININ OPTİMİZAS YONU Serdar KISAOĞLU Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı Danışman: Yrd.Doç.Dr. Sinan HINISLIOĞLU Ağır trafik, olumsuz çevre koşulları ve malzeme özellikleri nedeniyle asfalt betonu tabakalarda bozulmalar meydana gelmektedir. Asfalt betonunda görülen bu bozulmalardan biri karışım esnekliğini kaybederek çatlamaların başlaması şeklinde oluşur. Bir başka bozulma türü ise karışım stabilitesini kaybederek tekerlek izi oturma, öteleme, ondilasyon şeklinde ortaya çıkar. Bu çalışma kapsamında 3 farklı agrega gradasyonun, bu iki tür bozulmaya karşı gösterdiği direnim araştırıldı. Karışım gradasyonlarının kesikli olması nedeniyle yüksek asfalt ve filler oram kullanıldı. Filler yerine belirli oranlarda çimento eklenerek ve bağlayıcı iki tip polimer ile modifiye edilerek karışım performansına etkileri bulundu. Bu çalışma kapsamında hazırlanan karışımların yorulma ve sünme davranışları incelenerek, numunelerin esneklik modül, stabilite ve akma değerleri hesaplandı. Taguchi metodu sonuçlarına göre %4,5 asfalt, I. tip gradasyon (yoğun gradasyon), %35 filler yerine çimento,finaprane 503 tipi modifîerlı karışım asfalt betonun sünme ve yorulma davranışları açısından iyi performans gösterdi. Ayrıca %4,5 asfalt, I. tip gradasyon, finaprane 503 tipi modifier ve çimentosuz karışım marshall oranı için optimum şartlar olarak belirlendi. 2003, 69 sayfa Anahtar Kelimeler: Asfalt Betonu, Yorulma, Sünme, Çimento,Filler ABSTRACT Master Thesis OPTIMIZATION OF THE STABİLİTY, CREEP AND FATİGUE BEHAVİORS OF ASPHALT CONCRATE MODİFİED WÎTH POLYMER Serdar KIS AO?LU Atatürk University Graduate School of Natural and Applied Sciences Deperment of Civil Engineering Supervisor: Asst.Prof.Dr. Sinan HINISLIO?LU Due to the heavy traffic, adverse envirmential conditions and unsufficient material properties, some failures occurs in the layers of asphalt concrete pavements. Lack of stability is a cause to the crack initiation in the pavement. Another type of failure occuring in the pavement is rutting. In this study, the resistence of three different types of gradation to these two types of failures, cracking and rutting, was investigated. Since all the gradations are open gradation, higher asphalt and filler content were used. The effects of certain percentages of cement (by weight of filler) and two types of polymer on the mix performance were also investigated. Fatigue life, creep modulus, marshall stability, marshall quotient and resilent modulus of the asphalt concrete specimens were optimized using taguchi method. According to the results of taguchi methocLthe mixture including 4,5% asphalt, the gradation of type I (dense gradation), 35% cement (by weigh of filler) and 503 finaprane as modifier showed a significant improwement in performance for both creep and fatigue behavior of asphalt concrete. In addition, optimum conditions for the maximum MQ were determined as 4,5% asphalt,the gradation of type I 503 finaprane as modifier and 0% cement. 2003,69 pages Keywords: Asphalt Concrete, fatigue, creep, cement, filler u
Collections