Erzurum ilinde görev yapan ortaöğretim fen ve matematik alanları öğretmenlerinin bilgisayar destekli eğitime yönelik görüşleri ve bilgisayara karşı tutumlarının analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı Danışman: Prof. Dr. İsmet HASENEKOĞLU Bu çalışmanın amacı Erzurum'daki orta öğretim kurumlarında görev yapan Fen ve Matematik Alanları Eğitimi öğretmenlerinin bilgisayar kullanmayı bilip bilmediklerini ve aldıkları bilgisayar eğitiminin yeterli olup olmadığını tespit etmek, bilgisayar destekli eğitim ile ilgili görüşlerini ortaya koymak ve bilgisayara karşı tutumlarının cinsiyete, yaşa, branşa ve hizmet içi eğitime katılma durumlarına göre farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymaktır. Araştırma için veriler, üç bölümden oluşan ve 38 soru içeren bir anket aracılığı ile toplanmıştır. Araştırmaya Erzurum ilinde toplam 19 okulda çalışan 106 ortaöğretim fen ve matematik alanları öğretmeni katılmıştır. Verilerin analizinde yüzde frekans, bağımsız örneklem t testi ve One-Way Anova kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin büyük bir kısmının bilgisayar kullanmayı bildiği fakat aldıkları bilgisayar eğitimini yeterli görmedikleri, öğretmenlerin büyük çoğunluğu bilgisayarlar destekli eğitime mutlaka geçilmesi gerektiğini fakat bunun öğretmenlerle işbirliği yapılarak olması gerektiğini belirtmişlerdir. Araştırma sonuçları öğretmenlerin bilgisayara karşı tutumlarının cinsiyete, yaşa, branşa ve hizmet içi eğitime katılma durumlarına göre (p<0,05 düzeyinde) anlamlı farklılık göstermediğini ortaya koymaktadır.Anahtar Kelimeler: Öğretmen, bilgisayar destekli eğitim, bilgisayar kullanma, bilgisayara karşı tutum, eğitim teknolojisi ABSTRACT MS Thesis THE THOUGHTS OF SECONDARY SCIENCE AND MATHAMETICS EDUCATION TEACHERS IN ERZURUM ABOUT COMPUTER ASSISTED LEARNING AND ANALYSIS OF THEIR ATTITUDES TOWARDS COMPUTER Bülent KESKİN Atatürk University Graduate School of Natural And Applied Sciences Department of Secondary Science and Math Education Supervisor: Prof. Dr. İsmet HASENEKO?LU The aim of study is to determine whether science and mathematics teachers in the high schools of Erzurum can use computers and whether the knowledge they have about computers is enough, to find our their thoughts about computer assisted learning and analyze gender, age, department and in-service training differences in computer attitudes. The data for the study is gained by a questionnaire with 38 item. The questionnaire is applied to 106 secondary science and mathematics teachers from 19 schools at Erzurum. The analysis of the data gained is made by frequency, independent t test and One-Way Anova. Study findings show that most of the teachers can use computers but they think that their knowledge about computers is not enough, most of the teachers want to take part in computer assisted learning but they think that this must be in co-operation with them. Additionally study findings show that there isn't any significant gender, age, department and in-service training differences in computer attitudes at the level p<0,05. Keywords: Teacher, computer assisted learning, attitudes towards computer, computer using, educational technology.
Collections