Sürekli değerlendirmenin fizikokimya öğretiminde rehber olarak kullanımı: Bir durum çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Doktora Tezi SÜREKLİ DEĞERLENDİRMENİN FİZİKOKİMYA ÖĞRETİMİNDE REHBER OLARAK KULLANIMI: BİR DURUM ÇALIŞMASI Mehmet YALÇIN Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Kimya Eğitimi Anabilim Dalı Danışman : Prof. Dr. Ahmet GÜRSES Bu durum çalışması, değerlendirme esaslı öğretim yönteminin bir sınıfta nasıl işlediğini ortaya koymak ve bu yöntemin öğrenciler ve sınıf atmosferi üzerine etkisini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın örneklemini, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Kimya Öğretmenliği Programında okuyan toplam 38 üçüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. 12 hafta süren bu çalışmada, sürekli değerlendirmenin fizikokimya dersinin öğretiminde nasıl işlediği ve bu yöntemin öğrenciler ve sınıf atmosferi üzerine etkisi araştırıldı. Dönem boyunca yazılı sınavlar, sözlüler ve ödevlerle öğrencilerin sürekli olarak değerlendirilmesi sağlandı. Öğrencilere dönem boyunca ödevler verildi. Derslerin sonunda öğrencilere bir ya da iki sorudan oluşan kısa bir yazılı sınav yapıldı. Ödevler ve kısa yazılı sınavlar öğrencilerin anlama zorluklarını ve kavram yanılgılarını ortaya çıkaracak şekilde en kısa sürede okundu. Her derste sınıf tartışmalarıyla sözlü yoklamalar yapıldı. Değerlendirme sonuçları öğrencilerin anlama zorlukları ve kavram yanılgılarına yönelik olarak kullanıldı. Öğrencileri düşünmeye, tartışmaya ve fikirlerini sınıfla paylaşmaya teşvik eden bir sınıf atmosferi oluşturulmaya çalışıldı. Böylece sınıfta, test kültüründen ziyada bir değerlendirme kültürünün oluşturulması amaçlandı. Verilerin analizinden böyle bir sınıf atmosferinde, değerlendirme esaslı öğretim yönteminin öğrencilerin öğrenmesi ve sınıf atmosferi üzerine pozitif bir etkiye sahip olduğu sonucuna varıldı. 2003, 100 sayfa Anahtar kelimeler: Sürekli değerlendirme, yazılı değerlendirme, sözlü değerlendirme, değerlendirme kültürü, kavram yanılgısı ABSTRACT Ph. D. Thesis THE USE AS A GUIDE OF CONTINUOUS ASSESSMENT IN PHYSICAL CHEMISTRY TEACHING: A CASE STUDY Mehmet YALÇIN Atatürk University Graduate School of Natural and Applied Sciences Department of Chemistry Education Supervisor : Prof. Dr. Ahmet GÜRSES In this case study, it was aimed to explore the effect of assessment embedded teaching on students' learning and class atmosphere and to identify how it works in a physical chemistry classroom. The research sample consisted of 38 undergraduate chemistry students attending physical chemistry course in Kazım Karabekir Education Faculty, Atatürk University. In the process of the study, the students were assessed by their writing tasks, their verbal reasoning and their homework for 1 2 weeks. After the final part of every two lessons time, a short quiz consisting of one or two questions was administered to the students. The data obtained from these issues was immediately analysed to find out students' learning difficulties and their miconceptions. Each lesson included classroom discussion and verbal reasoning. Assessment was used to identify students' learning difficulties and misconceptions. Thus, it was aimed to construct an assessment culture rather than test culture in classroom. An attempt was carried out to establish a classroom atmosphere motivating students thinking, discussions, sharing ideas with classroom. From these results, it was concluded that assessment embedded taching has positive effects on proving class atmosphere and students' understanding. 2003,100 pages Keywords: Embedded assessment, written, verbal assessment, assessment culture misconception u
Collections