Ana çocuk sağlığı çalışmaları ve bu çalışmaların Abidinpaşa, Etimesgut ve 2 nolu Cebeci Ana Çocuk Sağlığı Merkezi örnekleri ile değerlendirilmesi üzerine görüşler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Arm, Çocuk Sa%,';lı`ı çalışmalarına gelecekte ışık tutması ümidiyle sosyalleştîrilmiş ve sosyalleştirilmemiş bölgelerden örnekler alınarak değerlendirilme 3rapıltnıştır. Toplumumuzun £72 sini oluşturan nüfusa hitabeden Ana Çocuk Şaftlı mı hiametlerinin değerlendirilmesinde kullanılabilecek metodlarm tesb iti ni ve bu metodlarm etkenliğini ortaya koymak, personelin pörevlerini ay rıntılı bir şekilde belirtmek ve bu konuda eğitime katkıda bulunmak amaç lanmıştır. Retrospektif metodla elde edilen veriler kullanılmış ve materyeli örnek seçilen bölgelerdeki arşiv çalışmaları teşkil etmiştir. 1973-1975 yılları arasında, Ana Çocuk Sağlığı yönünden örnek seçilen bölgelerde arasında yapılan karşılaştırmalarda sosyalleştirildik bölgeler de tesbit işlemlerinin sosyalleştirilmemiş bölgelere oranla daha sağlıklı olduğu saptanmıştır. örnek aldığımız Abidinpaşa ve Etimesgut sosyalleştirilmiş bölgele rinde yapılan 0-6 yaş grubu periodik kontrolleri ve çocuk polikliniği ça lışmalarının istatistiki değerlendirilmesi, sosyalleştirilmemiş bölgede hianet veren 2 îîo.lu Cebeci AÇS Merkezi çalışmalarına oranla daha püveni- lir sonuçlar vermiştir. Sosyalleştirilmemiş bölpelerde hastalıkların sınıf landırılması Dünya Saflık Teşkilâtı tarafından kabul edilen standartlara göre yapılmamaktadır. Aile planlaması çalışmalarının, halka monovalan hizmet f»öt`ren sos yalleştirilmemiş bölgelerdeki AÇS örpütünce yeterli şekilde yerine petrrile- mediği sonucuna varılmıştır. Diş hekimliği çalışmaları, teknik olanakları daha fazla olan sos yalleşme dışı bölgelerde daha verimli yürütülmektedir. Aşılama çalışmaları jsosyalleştirilmiş bölgelerde, ev ziyaretlerinin daha düzenli olması nedeniyle verimli olmakta ve bağışık 0-6 yaş prubu çocuk ların oranı daha yüksek bulunmaktadır. Laboratuvar çalışmaları sosyalleşme dışı bölgelerde olanakların da ha iyi olması nedeniyle verimli bulunmuştur. Halk sağlığı eğitimi yönünden yapılan değerlemede sosyalleşmiş böl gelerde ferdi eğitim metodunun, sosyalleştirilmemiş bölgelerde ise grup eği timi metodunun daha fazla kullanıldığı anlaşılmıştır. Sosyal hizmet çalışmalarının her iki bölgede de yetersiz olduğu gö rülmüştür. Sonuç olarak tüm çalışmalar gözönünde tutulduğunda sosyalleştiril miş bölgelerde, hizmetler toplumu tanıma çalışmalarına dayandığından daha verimli bulunmuş, verimi daha da arttırmak için öneriler sunulmuştur.
Collections