Bazı sonlu doğrulmuş grupların öğretimine geometrik ve bilgisayar destekli yaklaşım
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ISETL programlama dilinin kullanıldığı bilgisayar destekli öğretim yönteminin öğrencilerin normal alt grup ve bölüm grubu kavramları ile ilgili başarılarına ve matematiğe karşı tutumlarına etkisini, geleneksel ders anlatım yöntemi ile karşılaştırmaktır. Ayrıca bu çalışmada, söz konusu grupların öğretimine katkı sağlamak amacıyla geometrik bir model geliştirilmiştir. Çalışmanın örneklemini, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalında, aynı öğretim üyesinin ders verdiği iki farklı şubedeki 36 üçüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Şubelerden biri, ISETL' nin kullanıldığı bilgisayar destekli öğretim yönteminin kullanılacağı deney grubu; diğeri ise geleneksel öğretim yöntemlerinin kullanılacağı kontrol grubu olarak seçilmiş ve bu seçim rastgele yapılmıştır. Eşit olmayan kontrol deseninin kullanıldığı çalışmada, 2004-2005 öğretim yılının birinci döneminde beş hafta süreyle uygulama yapılmıştır. Araştırmanın verileri; normal alt grup ve bölüm grubu bilgi testi, matematik tutum ölçeği olmak üzere başlıca iki ölçek ve görüşmelerden elde edilmiştir. Araştırma hipotezlerinin test edilmesine yönelik olarak, yüzde-frekans ve bağımsız grup t- testi kullanılmıştır. Sonuçlar, normal alt grup ve bölüm grubu kavramlarının öğrenciler tarafından anlaşılmasında ISETL'nin kullanıldığı bilgisayar destekli öğretim yönteminin geleneksel öğretim yöntemlerinden daha başarılı olduğunu göstermiştir. Ayrıca, ISETL'nin kullanıldığı bilgisayar destekli öğretim yönteminin kullanıldığı deney grubundaki öğrencilerin matematiğe karşı tutumlarının geleneksel yöntemin kullanıldığı kontrol grubundaki öğrencilerden istatistiksel olarak daha yüksek olduğu görülmüştür. 2005, 190 sayfaAnahtar Kelimeler: Bilgisayar destekli öğretim, ISETL, geometri yardımıyla öğretim, soyut cebir, normal alt grup, bölüm grubu. The aim of this study is to compare the effectiveness of computer-based/assisted teaching method used ISETL programming language on students' understanding of normal subgroup, quotient group concepts and on their attitude toward mathematics with traditionally designed instruction. In addition, a geometric model was developed in order for teaching these concepts. The subject of this study consist of total 36 third year undergraduate students who are in t wo d ifferent c lasses and are t aught b y the s ame 1 ecturer, i n p rimary mathematics education, in Kazım Karabekir Education Faculty, in Atatürk University. One of the classes was randomly selected as experimental group in which computer-based/assisted teaching method used ISETL programming language was used, the other as control group in which traditional teaching method were used. This study, in which nonequational control group design was used, has been carried out for five weeks in the first semester of 2004-2005 academic year. The data was obtained by means of normal subgroup and quotient group knowledge test, mathematics attitude test and interview. In this study, in order to test researh hypothesis proposed, percentage-frequency and independent group t-test were used. The results indicated that computer-based/assisted teaching method used ISETL programming language is more efficient than traditional teaching method on students' understanding of normal subgroup and quotient group concepts. In addition, it was found that students' attidudes towards mathematics were statistically higher in the experimental group than the control group. 2005, 190 pagesKeywords: Computer-based/assisted teaching, ISETL, geometry-assisted teaching, abstract algebra, normal subgroup, quotient group.
Collections