Görsel materyal destekli öğretiminin geometri öğretimindeki rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Yüksek Lisans Tezi GÖRSEL MATERYAL DESTEKLİ ÖĞRETİMİN GEOMETRİ ÖĞRETİMİNDEKİ ROLÜ Selcen Gökçe TİRYAKİ Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı Danışman: Yrd. Doç. Dr. F. Nurcan KIZILOĞLU Bu çalışmanın amacı dairenin çevresi ve alam konusunun görsel materyal destekli öğretimi ile geleneksel yöntemlerle öğretimi öğrenci başarısı açısından karşılaştırmaktır. Araştırmanın örneklerini 7 farklı ilköğretim okulunun farklı iki sınıfında yer alan toplam 300 7. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Sınıflardan biri rasgele olarak, görsel materyal destekli öğretimin uygulandığı deney grubu olarak seçilmiş, diğeri geleneksel yöntemlerin kullanıldığı kontrol grubu olarak seçilmiştir. Eşit olmayan kontrol grubu deseninin kullanıldığı çalışma 2004-2005 bahar döneminde uygulanmıştır. Dairenin çevresi ve alanı bilgi testiyle elde edilen veriler SPSS programı kullanılarak değerlendirilmiştir. 2005, 63 sayfa Anahtar Kelimeler: Görsel Materyal, Görsel Materyal Destekli Öğretim, Geometri, Geometri Öğretimi, Dairenin Çevresi ve Alanı. ABSTRACT Master Thesis THE ROLE OF VISUAL MATERIAL ASSISTED TEACHING IN GEOMETRY TEACHING Seleen Gökçe TİRYAKİ Atatürk University Gradute School of Natural and Applied Sciences Department of Primary Mathematics Education Supervisor: Asst. Prof. Dr. F. Nurcan KIZILOGLU The aim of this study is to compare the role of visual material assisted teaching on student's understanding of circle's perimeter and area subject with traditionally designed instruction. The subject of this study consist of total 300 second year secondary scholl students who are in two different classes in seven different scholls. One of the classes was randomly selected as experimental group in which visual material assisted.teaching was used, the other as control group in which traditional teaching methods were used. This study, in which nonequational control group design was used, has been carried out in spring semester of 2004-2005 education year. The data was obtained by means of circle's perimeter and area knowledge test and the results analysed by using SPSS programe. 2005, 63 pages Keywords: Visual Material, Visual Material Assisted Teaching, Geometry. Geometry Teaching, Circle' Perimeter and Area.
Collections