Edirne ilinde görev yapan ortaöğretim öğretmenlerinin çağdaş sınıf yönetimine yönelik görüşleri ve tutumlarının analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Yüksek Lisans Tezi EDİRNE İLİNDE GÖREV YAPAN ORTAÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN ÇAĞDAŞ SINIF YÖNETİMİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ VE TUTUMLARININ ANALİZİ Gülay FIRILDAK Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı Danışman: Prof. Dr. İsmet HASENEKOĞLU Bu çalışmanın amacı Edirne'deki ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin çağdaş sınıf yönetimini bilip bilmedikleri ve aldıkları eğitimin yeterli olup olmadığım tespit etmek, çağdaş sınıf yönetimine karşı tutumlarının cinsiyete, yaşa, branşa, lisans ve eğitim durumlarına göre farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymaktır.Araştırma için veriler iki bölümden oluşan ve 33 soru içeren bir anket aracılığı ile toplanmıştır. Araştırmaya Edirne ilinde toplam 5 okulda çalışan 139 ortaöğretim öğretmeni katılmıştır. Verilerin analizinde yüzde frekans, SPSS istatistik programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin büyük bir kısmının çağdaş sınıf yönetimini bildiği, çağdaş sınıf yönetimine mutlaka geçilmesi gerektiği, bunun öğretmenlerle işbirliği yapılarak olması gerektiği belirlenmiştir. Araştırma sonuçlan öğretmenlerin çağdaş sınıf yönetimine karşı tutumlarının cinsiyete, yaşa, branşa, lisans ve eğitim durumuna göre anlamlı farklılık göstermediğini ortaya koymaktadır. 2005, 139 Sayfa Anahtar Kelimeler: Öğretmen, çağdaş sınıf yönetimi, yanlış davranışları düzeltme, sorumluluk sahibi öğrenciler, eğitim psikolojisi ABSTRACT Master Thesis THE ANALYSIS OF THE VIEWS AND ATTITUDES OF THE SECONDARY GRADE SCIENCE AND MATHEMATICS TEACHERS WHO ARE WORKING IN THE CITY OF EDİRNE ON CONTEMPORARY CLASS ADMINISTRATION Gülay FIRILDAK Atatürk University Graduate School of Natural And Applied Sciences Department of Secondary Science and Math Education Supervisor: Prof. Dr. İsmet HASENEKO?LU The aim of this study is to determine whether the teachers working at the secondary education institutions in Edirne know the contemporary class administration and to ascertain whether their attitudes on contemporary class administration vary according to the gender, age, branch, university degree and educational background. Data for the research are collected in a two parted questionnaire which consists 33 questions. Totally 139 secondary scholl teachers working at 5 schools in Edirne province have been participated in the research. Percentage frequency, SPSS statistics programme has been used for the data analysis. According to the findings obtained from the study results; it is clear that most of the teachers know the contemporary class administration and the contemporary class administration has to be applied and this has to be done by cooperation with the teachers. The study results show that the attitudes of the teachers on contemporary class administration do not vary according to the gender, age, branch, university degree and educational background. 2005, 139 Pages Keywords: Teacher, contemporary class administration, correcting the misbehaviours, students with responsibilities, educational psychology. 11
Collections