Otistik belirtiler ve beyin kan akımı ilişkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
7. ÖZET Amaç: Bu çalışma, otistik belirtileri, dil gelişimleri ve bilişsel düzeyleri birbirinden farklı iki otistik grubun beyin kan akımları arasında, yaygın ya da odaksal farkların saptanması amacıyla planlanmıştır. Yöntem: Çalışmanın örneklemi yaş ortalaması 7.13 (min 4.5 max 15.0) olan, DSM-III-R ve DSM-IV tanı ölçütlerine göre Otistik Bozukluk tanısı konmuş 22 çocuktan oluşmuştur. Çocuklar klinik izlenim (dil, akademik basan), Çocukluk Otizmi Derecelendirme Ölçeği, Davranış Değerlendirme Ölçeği puanlan ile hafif ve orta derecede otistik belirtiler gösterenler (Grup 1) ve ağır derecede otistik belirtiler gösterenler (Grup 2) olmak üzere 11'er kişilik iki gruba aynlmıştır. Tüm çocuklara, hangi grupta olduklarım bilmeyen araştırmacılar tarafından 99mTc-HMPAO SPECT uygulanmıştır. Tüm tetkik boyunca haraketsiz kalamayacaktan düşünülen 22 çocuktan 20' si sedatize edilmiştir. Grupların beyin kan akımlan, mutlak, tüm beyne oranlanmış (görece), serebelluma oranlanmış ve karşı eşdeğer beyin bölgesine oranlanmış (sağ-sol asimetri) değerler olarak tek yönlü varyans analizi ile (ANOVA) karşılaştınlmıştır. Bulgular: Mutlak ve serebelluma oranlanmış değerler incelendiğinde gruplar arasında fark saptanmamıştır. Görece kan akımı değerleri açısından Grup 2 'de frontal ve paryetal bölgelerde Grup l'e oranla istatistiksel olarak anlamlı olmayan düzeyde hipoperfuzyon saptanmıştır. Paryetal bölgede her iki grup solda yüksek (sol>sağ) asimetri değerleri alırken; Frontal bölgede Grup 1 sağda yüksek (sağ>sol) asimetri değerleri alırken Grup 2 solda yüksek (sol>sağ) asimetri değerleri almıştır. Frontal 69ve paryetal bölgelerde Grup 1 ve Grup 2 arasında asimetri oranlan istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklı bulunmuştur. Sonuç: Bu çalışma işlevsel konuşması henüz gelişmemiş, ağır otistik belirtiler gösteren grupla (Grup 2), işlevsel konuşma (ekolali, zamir karıştırmalar olmakla birlikte sözel iletişim kurulabilen) gelişimi olan, okuma yazma becerilerini kazanmış, normal okul eğitimini sürdürebilen, daha hafif belirtiler gösteren (Grup 1) arasında bölgesel kan akımı değerlerinin frontal ve paryetal bölgelerde farklı asimetri değerleri aldığını göstermektedir. Bu bulgu, otizm fizyopatolojisinde frontal ve paryetal bölgelerin dil, bilişsel gelişim ve otistik belirtilerin derecesi değişkenlerinden bir ya da birkaçmda yer aldığını düşündürür niteliktedir. 70 SUMMARY Relationship Between Severity of Autistic Symptoms and Cerebral Blood Flow Aim : The goal of this study is to detect and compere the diffused or focal differences of CBF of two groups of autistic children with severe and less severe symptoms and different language and cognitive development. Method : The sample consists of 22 autistic children diagnosed according to DSM-IV. The average age is 7.13 (min 4.5-max 15.0). The children are grouped into two (n=ll) in regard to their clinical pictures (language and academic success), Childhood Autism Rating Scale (CARS) and Behavioral Summarized Evaluation (BSE) scores. The first group of children (Group 1), have severe autistic symptoms, language and cognitive development problems. Children with mild and moderate autistic symptoms, functional language developments and better cognitive ability forms Group 2. CBF was measured by 99mTc HMPAO SPECT. Twenty out of 22 children required general anesthesia. Results: No difference was found between the subjects of both groups as to the absolute brain blood flow. In frontal and parietal regions statistically significant asymmetry rates were found between two groups. In parietal region both groups had high asymmetric measures on the left (left>right). In frontal region, Group 1 had high asymmetry measures on 71the right (right>left) while Group 2 showed a reverse asymmetry (left>rigt). Conclusion: The study concludes that the CBF of Group 2 and Group 1 show different asymmetric values at frontal and parietal regions. This finding supports the idea that frontal and parietal regions play a significant role in the physiopathology of autism. 72
Collections