İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinde `sindirim ve görevli yapılar`, `boşaltım ve görevli yapılar` ve `çiçekli bir bitkiyi tanıyalım` konularında modelle öğretimin öğrenci başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsanı değiştiren, geliştiren, toplumlaştıran en önemli faktör şüphesiz eğitimdir.Günümüzdeki eğitim-öğretim konusundaki araştırmalar, öğrenme olgusunun bireyinetkin katılımıyla en üst düzeye ulaştığını göstermektedir. Bu yüzden şimdiye kadarkiezberci eğitim anlayışımızdan biran önce vazgeçip bilgiyi sadece ezberlemek için değil,hayatta kullanan, analiz ve sentez yapan bireyler yetiştirmemiz gerekmektedir.Fen Bilimleri içerisinde yer alan konuların soyut ve kompleks oluşu, öğretimin somutmateryallerle desteklenmesi ihtiyacını ortaya çıkarmaktadır. Bu amaçla kullanılanaraçlardan biri olan modellerin öğrenmeye olan etkisi çalışmanın konusunuoluşturmuştur. Bu çalışmanın amacı, İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinde ?Sindirim veGörevli Yapılar?, ?Boşaltım ve Görevli Yapılar? ve ?Çiçekli Bir Bitkiyi Tanıyalım?konularında modelle öğretimin öğrenci başarısına etkisini araştırmaktır.Çalışmanın örneklemini, Erzurum il merkezinde bulunan Şükrüpaşa İlköğretim Okulu5. sınıfında öğrenim gören ve aynı öğretmenin ders verdiği altı farklı sınıftaki 200öğrenci oluşturmaktadır. Bu sınıflardan üçü, modelle öğretimin kullanılacağı deneygrubu; diğerleri ise geleneksel öğretim yönteminin uygulanacağı kontrol grubu olarakseçilmiştir. Uygulama 2005-2006 Öğretim yılının ikinci döneminde gerçekleştirilmiştir.Her iki gruba uygulanan ön test ve son testlerden elde edilen verilerin analizinde,t-testi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular neticesinde, ?Sindirim veGörevli Yapılar?, ?Boşaltım ve Görevli Yapılar? ve ?Çiçekli Bir Bitkiyi Tanıyalım?konularının öğretilmesinde modelle öğretim yönteminin, geleneksel öğretim yönteminegöre daha etkili olduğu söylenebilir.2006, 77 sayfaAnahtar Kelimeler: Modelle öğretim, Sindirim, Boşaltım, Çiçekli Bitkiler. Education is the factors that changes people, improves and socialize them. Researchesabout education today show that teaching can reach to the top level with the individual?seffective participation. Because of this we urgently have to give up the education systemthat makes students memorize and individuals who uses the knowledge throughout life,who analysis and synthesizes should be grown up.The fact that the subjects of science are abstract and complex creates the necessity ofsupporting the science education with concrete materials. The subject of this study is todetermine the effect of the models, one of the instruments used for educationalpurposes. The aim of this study is to elucidate the effect of model -teaching on ?digestionand related structures?, ?excretion and related structures? and ?recognizing of floweryplants? subjects in 5th grade students of primary education on the success of students.The subjects of the study were 200 students, who are in six different classes and aretaught by the same teacher, in 5th grade students, in Şükrüpaşa Primary School, inErzurum. Three of the classes were used selected as treatment group, in which themodel-teaching was used; the others were control group in which traditional teachingmethods were used. Treatment was carried out in second semester of 2005-2006teaching season.To analyze the data obtained through pre and post tests, t-test was implemented. As aresult of the findings obtained, it can be said that, in teaching ?digestion and relatedstructures?, ?excretion and related structures? and ?recognizing of flowery plants?subjects, model- teaching method, was more effective than traditional teaching method.2006, 77 pagesKeywords: Model-teaching, Digestion, Excretion, Flowery plants,
Collections