İşbirlikçi öğrenme yönteminin genel kimya laboratuvarı dersinde akademik başarıya, laboratuvar malzemesi tanıma ve kullanma becerisine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı İşbirlikçi Öğrenme Yönteminin, Fen Bilgisi Öğretmenliğiprogramı birinci sınıfında öğrenim gören öğrencilerin Genel Kimya Lâboratuvarıdersinde akademik başarılarına, lâboratuvar araç ve gereçlerini tanıma ve kullanmabecerilerine ve bu yöntemin deney aşamasında öğrenciye etkisinin araştırılmasının yanısıra, işbirlikçi öğrenme yönteminin uygulanmış olduğu işbirlikçi grubundakiöğrencilerin işbirlikçi öğrenme yöntemi hakkındaki düşüncelerinin tespitidir.Çalışmanın örneklemini, 2005-2006 öğretim yılında Atatürk Üniversitesi, KazımKarabekir Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği programı Genel Kimya Dersindeöğrenim gören birinci sınıfların iki şubesindeki 47 öğrenci oluşturmaktadır. Şubelerdenbiri işbirlikçi öğrenme yönteminin uygulandığı işbirlikçi (deney) grubu, diğeri isegeleneksel yöntemin uygulandığı kontrol grubu olarak belirlenmiştir.Veriler SPSS programıyla değerlendirilmiştir. Veri toplama aracı olarak KimyaLâboratuvarı Başarı Testi (KLBT), Malzeme Tanıma ve Kullanma Beceri Testi(MTKBT), Lâboratuvar Beceri Değerlendirme Ölçeği (LBDÖ) ve Grup Görüş Ölçeği(GGÖ) kullanılmıştır. Araştırma araçlarının test edilmesine yönelik olarak bağımsızgrup t-testi, yüzde ve puan ortalamaları kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar, deneygrubundaki öğrencilerle kontrol grubundaki öğrenciler arasında genel kimyalâboratuvarı dersinin akademik başarısı ve lâboratuvar malzeme tanıma-kullanmabecerisi yönünden işbirlikçi grubun lehine istatistiksel olarak önemli bir farklılığınolduğunu göstermiştir. Ayrıca işbirlikçi gruptaki öğrencilerin, işbirlikçi öğrenmeyönteminin lâboratuvarda uygulanmasıyla ile ilgili olumlu görüşleri tespit edilmiştir.2006, 60 sayfaAnahtar Kelimeler: İşbirlikçi öğrenme yöntemi, Genel Kimya Lâboratuvarı dersi,malzeme tanıma ve kullanma becerisi, lâboratuvar beceri değerlendirmesi, birleştirilmişgrup The aim of this study is to determine the effect of cooperative learning method on thefirst year prospective science techers? academic achievement and identification and useof laboratory equipment in general chemistry laboratory course. In addition students?views about cooperative learning were sought. The subjects of the study were composedof 47 undergraduates enrolled to General Chemistry Laboratory Course from two 1stclasses of the Department of Primary Science Teacher Training at 2005-2006 academicyear. One of the groups was chosen randomly as control group where the traditionallearning method was trialed and the other as the experimental group where thecooperative learning method was trialed. Data were collected through four instrumentscalled; Chemistry Laboratory Achievement Test (CLAT), Equipments Identificationand Using Ability Test (EIUAT), Laboratory Ability Evaluation Scale (LAES) andGroup Opinion Scale (GOS). The results were analyzed by SPSS and frequencies werecalculated and independent sample t-test was performed. The results suggest that thereis a statistically significant difference between the experimental and control groups infavor of the experimental group. In addition students? views about cooperative learningsuggest that they liked cooperative learning.2006, 60 pageKeyword: Cooperative Learning Method, General Chemistry Laboratory Course,Equipments Identification and Using Ability Test ,Laboratory Ability Evaluation Scale,Jigsaw Group.
Collections