Show simple item record

dc.contributor.advisorGüngör, Hasan
dc.contributor.authorVural, Şehnaz
dc.date.accessioned2020-12-30T09:04:40Z
dc.date.available2020-12-30T09:04:40Z
dc.date.submitted1992
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/506885
dc.description.abstractÖZET Tekirdağ ilindeki Süt ve Süt ürünleri pazarlaması ve pazarlama marjlarını belirleme amacıyla yapılan araştırmada ilde toplam 73 isletme bulunmasına karşın bunların bir kısmının faaliyetlerini tamamiyle durdurduğu yada sezonluk çalıştığı görülmüştür. Acık bulunan isletmelerde yapılan anketler sonucunda il çevresinde üretilen sütün ancak küçük bir bölümü bölge isletmeleri tarafından işlenmesine karşılık büyük bölümü çevre illerdeki özel ve kamu kuruluşları tarafından alınmaktadır» Bölgede, Mart ve Tem muz ayları arasında elde edilen koyun sütünde üretilen süt ürünleri isletme masraflarına yılın belirtilen aylarında ortak almakta ve ayrıca üretim tekniği nedeniyle koyun sütü, inek sütüyle zenginleştirildiği için maliyeti düşük olmaktadır. Düşük maliyette üretilen koyun peynirinin pazara yüksek fiyatla sunulduğu için kar marjı düğer ürünlere nazaran daha yüksek olmaktadır. Süt ürünleri pazarlamasında imalatçı ve toptancı ilk tüketici arasındaki bağı oluşturan perakendecilerin koyun peyniri fazla miktarda depolama olanakları olmadığı için perakendeci firmanın koyun peyniri ve koyun kasar peynirindeki kar marjı fazla değildir» Buna karsın toptancı koyun peynirinin düşük fiyatla satıldığı dönemde büyük miktarlarda depolama olanağıII - bulunduğu için pazara yüksek fiyatla girebilmekte ve dolayısıyla kar marjı yüksek olmaktadır» incelemeler sonucunda perakendeci için inek peynir indeki marj çok daha yüksek (% i 00 ün üzerinde) olmaktadır. Buna karşılık toptancının inek peynirindeki marjı perakendeci marjına oranla çok düşüktür ( % 10-20). İncelemeler sonucunda yoğurt pazarlamasında en karlı pazarlama kanalının imalatçı Firma olduğu belirlenmiştir.
dc.description.abstract-III.-. ili AU8ZUG îm stadt teil Tekirdağ wurden mi leh und mi leh produkte im handeln und in gewinn geprü-ft. Diese prü-füng sol l bezweeken das die 73 fabriken einige davon stili ste¬ non und einige in guten jahreszeiten arbeiten.în der o-ffe- nen umfrage wurden sin l et z ten stadt teil beş irk,, ein teil der erzeugten mi leh produkte verarbeitet. Der grosse teil vqn mi leh produkten wurde van der nachbar stadt und von Priyat Bmbh angekau-ft. Am Mars und Jul i wurden im gebiet scha-fs mi leh und mi leh erzeugnise erzeugt. Diese beiden produkte wurden vermischt.Durch diese technick wurden die- se kösten in den angegebenen monate durch die teilhaber niedrig gehalten. Da die enstellungs kösten der scha-fs kase sehr niedrigist, ist der gewinn um so her.Die handlung van mil- ch pradukt von herstellen und grass handler zum ersten einkau-fer zwischen dieser bindung zum einzelhandler ist die lagerung vom schafs kase nicht besonderes gut. Deshalp ist der gewinn im einzel hande l gescha-ft vom scha-fs kase sehr niedrig. Nach diese ermitlung kauft der grosshandler den schafs kase in den monaten ein.wo es sehr günstig ist» Weil es,grossen mengen viel besser lagert dem entspreekend verkauft er es in den karnenden monaten prüfung ist der- IV - verkauft. er es in den kemenden monaten mit e i nem hohen ge~- winn» Durch diese eingehende prü-Fung ist. der verkau-Ft von kuh kase einzelhandel viel vortei Iha-Fter im gewinn C über 100 7, ), je doç h ist. der gewinn im grosshandel vom kuh ka¬ se sehr niedrig ( 10% ~- 80% ). im verkau-Ft von jogurt, er- seugnisse hat die herstellungs -firma hat dem besten ge.- winn» Und das wurde geprü-Ft.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectZiraattr_TR
dc.subjectAgricultureen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTekirdağ ilinde süt ve ürünleri pazarlaması ve pazarlama marjları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTarım Ekonomisi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMilk products
dc.subject.ytmTekirdağ
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMilk
dc.subject.ytmMarketing margins
dc.subject.ytmAgricultural economy
dc.identifier.yokid29327
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid29327
dc.description.pages229
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess