Geometrik optik konusundaki kavram yanılgılarının kavramsal değişim metimleri ile giderilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısma, Fen Bilgisi öğretmenliği programı öğrencilerinin geometrik optikkonusundaki kavram yanılgılarını tespit ederek, bu kavram yanılgılarını kavramsaldeğisim metinleriyle gidermeyi amaçlamıstır. Çalısma verilerinin elde edilmesinde;birinci asamada 2004-2005 Eğitim-Öğretim yılı güz yarıyılında Ağrı Eğitim FakültesiFen Bilgisi Öğretmenliği programındaki 90 ikinci sınıf öğrencisine 19 maddelik üçasamalı bir test ve klasik sınav uygulayarak bu öğrencilerden rasgele seçilen 10öğrenciye 10 açık uçlu sorudan olusan bir mülakat gerçeklestirilerek kavram yanılgılarıtespit edilmistir. Test ve mülakattan elde edilen bulgular, öğrencilerin ısığın; yayılması,kırılması ve yansıması konularında kavram yanılgılarına sahip olduklarını göstermistir.?kinci asamada ise 90 öğrenciden olusan örneklem iki gruba ayrılmıs ve bunlardan birisideney, diğeri kontrol grubu olarak belirlenmistir. Deney grubunda uygulanacakkavramsal değisim yöntemi için kavramsal değisim metinleri hazırlanmıstır. Birbirlerineparalel olarak deney grubuna KDM yöntemi, kontrol grubuna ise geleneksel dersanlatım yöntemi uygulanmıstır. Daha sonra deney ve kontrol grubuna 19 soruluk test,son-test olarak uygulanmıstır. Deney ve kontrol grubundan tutarlı gözüken 35'eröğrencinin verileri dikkate alınmıstır. Ön-test ve son test olarak kullanılan test içinWindows uyumlu SPSS-11 programı kullanılarak Cronbach-Alfa güvenirlik katsayısıhesaplanmıs, testin ? güvenirlik katsayısı 0.69 olarak bulunmustur. Çalısma, geometrikoptik konusunda kavram yanılgılarını gidermede kavramsal değisim metinleriningeleneksel ders anlatım yönteminden daha etkili olduğunu göstermistir.Anahtar Kelimeler: Fen Eğitimi, Fizik Eğitimi, Optik, Geometrik optik, KavramYanılgıları, Kavramsal Değisim Metinleri. By exploring the Science Teacher program students? misconceptions, this study isaimed to eliminate their misconceptions about geometric optics with conceptual changetexts. At the first stage, The data were obtained by applying a three-tired multiple choicetest containing 19 questions, improved for Agri Education Faculty Science TeachingDepartment 90 sophomore students and a classic exam related to the subject in Autumnseason. To determine misconceptions concerning the geometric optics, randomly chosen10 sophomore students were interviewed with 10 open-ended questions. Findingsobtained from the test and interviews showed that students have misconceptions about?propagation of light?, ?reflection of light? and ?refraction of light?. At the secondstage, the sample composed of 90 students were separated into two group asexperimental group and control group. The conceptual change texts were prepared thento apply for instructional method in experimental group. By being parallel to each otherconceptual change text method for experimental group and traditional lecturing methodfor control group were applied respectively. Later the test consisting 19 multiple choicetest were applied as post-test in both experimental and control group. The dataappearing coherent of 35 each of experimental and control group were taken intoconsideration. Reliability of the test that used as pre-test and post-tests were calculatedby Cronbach-Alfa coefficient as 0,69 by using SPSS-11 for Windows. The studyshowed that the conceptual change texts are more effective than traditional method forinstruction to eliminate students? misconceptions about geometric optics.Keywords: Science Education, Physics Education, Optics, Geometric Optics,Misconceptions, Conceptual Change Texts.
Collections