Show simple item record

dc.contributor.advisorİnan, İsmail Hakkı
dc.contributor.authorYamaç, Müzehher
dc.date.accessioned2020-12-30T09:03:55Z
dc.date.available2020-12-30T09:03:55Z
dc.date.submitted1993
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/506683
dc.description.abstractII ÖZET Türkiye 600.000 ha bağ alanı ile dünya* da beşinoi» 3.200.000 ton üzüm üretimi ila de altı no ı sırada gelmektedir. Buna karşın 32.600 ton şarap üretimi ile dünya şarap üretimi nin ancak % O. 1.1 'ini oluşturmakta ve bu rakam da diğer bağcı ülkelerin üretimleri arasında çok sembolik kalmaktadır. Trakya-Marmara Bölgesi özellikle şarap üretimi bakı mından % 35 - % 40 payı ile Türkiye 'nin en başta gelen bölgesidir. Tekirdağ ilinde bağoılığın ve şarapçılığın ilin ekonomisinde kendine özgü bir yeri vardır. Bağcılık bir yandan toplam 53.000 çiftçi ailesinden yaklaşık 12.000 'inin geçim kaynağını oluşturmakta diğer yandan da yamaç arazilerin kullanımını sağlamakta ve yaklaşık 60.000 tonluk taş üzüm üretimi ile de, 24.000 ton civarında olan şarap üretiminin hammaddesini oluşturmaktadır. Bölge içinde 4.500 ha bağ alanı, 3Ö.?Q0 tonluk yaş üzüm ve yaklaşık 12.000 ton civarında şarap üretiminde ilk sırayı Şarköy ilçesi almaktadır. İlçede Tekel 'e ait 3 ve özel sektöre ait 25 adet çeşitli kapasitelerde işletme bulunmaktadır, özel sektör işletmelerinin çoğunluğu modern teknoloji ve organ i zasyoal ardan yoksun, çağdaş pazarlama fonksiyonlarını yerine getiremiyen, yurt dışına açılamamış küçük aile tipi işletmeler özelliğini göstermektedir. Tekel ve özel sektör işletmeleri payının gittikçe azalarak. Tekel işletmeleri payının gittikçe arttığı görülmektedir.Ill Şarap üretiminin arttırılması ülkemiz şartlarına göre dış satımın artmasına bağlıdır. Yeterli miktarda kaliteli şa rap elde edilebilecek üzüm çeşitlerinin yaygınlaştırılması, alım garantileri ve parasal desteklerle sağlanmalıdır. Dış pazarlarda şaraplarımızın tanıtılması amacıyla Tekel ve özel sektör şarap işletmelerince reklam kampanyaları düzenlenmeli ve uluslar arası şarap organizasyonlarına katılmalıdır, şarap üretim politikaları belirlenerek şişelik şarap dışsatımı teşvik edilmelidir. Kaliteye dikkat edildiğinde standard i zasyon sağlandığında ve gerekli alt yapı yatırımları yapılabildiğinde şarap dış satımında bulunmak olanağı oldukça fazladır.
dc.description.abstractV ABSTRACT Turkey is fifth country of the world with its vineyard, fields of 600.000 hectares and is the sixth with its grobe production of 3. 200. 000 tons as well. On the other hand, its wine production grape grower countries. Thrace - Marmara region İ3 the most leading one of turkey with its % 35 % 40 share in wine production, in Tekirdağ province, viniculture and wine production has an important place for tüe province economy. Viniculture, on the one hand, is the source of living for 12.000 farm families out of 53.000 ones totally, on yne other nana, it enables the slopy lands to be used efficiently for agriculture and forms the raw material of wine production, that is about 24.000 tons, with its fresh grape production of about 60.000 tons. Within the region, Şarköy is in the first row with its vine fields of 4.500 hectares, fresh grape production of 36.700 tons and its wine production of about İ2.Û0Ö tons. There have been, in Şarköy,. 20 Factories having verious capacities, three others belong to the private sector. Most factories belonging to the private sector don't have any modern tecnoiogy, organisation and conbemperary marketing charaeteristics. They have the characteristics of the small family - type factories witft no connection with the countries abroad.VI When the production amounts of the monopoly and the private sector are compared with each other, it is abviou3 that, in the last five years, the private sectors share has been getting less and les3 and Monopoly 's share has been getting more and more {.',14 %). increasie in wine production, for our country' 3 circumstances, depends on wine export increase. For producing wine with quality and enough amounts, grape varieties should be used widespreadly and purchasing guarantees and financial support should be provided. For introducing our wine in foreign markets, the advert iesement compaign3 should be organized by the monopoly and private sector and they should also taken part in the international wine organizations. The bottled wine export stable policies in the wine production should be encouraged. On giving importance to the quality, getting standardization and investing the necessary infrastructure, the possibility of exporting wine will also increase.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectZiraattr_TR
dc.subjectAgricultureen_US
dc.titleTekirdağ ili Şarköy ilçesinde şarap üretiminin ekonomik yapısı ve pazarlama sorunları araştırması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmWine product
dc.subject.ytmWine industry
dc.subject.ytmTekirdağ-Şarköy
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmAgricultural economy
dc.identifier.yokid27986
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid27986
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess