İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin kuvvet ve hareket konusunu anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı ilköğretim fen bilgisi dersindeki ?kuvvet ve hareket? konusunda 6.sınıf öğrencilerinin anlama düzeylerini belirleyip sahip oldukları kavram yanılgılarını tanımlamak ve ortaya çıkarmaktır. Çalışma 2006-2007 öğretim yılında Artvin'in Yusufeli ilçesi Halitpaşa ilköğretim okulu 6.sınıfındaki 77 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir.Çalışmada kavram yanılgılarını; eksik bilgiden, hatadan ve tahminden ayırt ederek geçerli ve güvenilir olarak ölçülmesini sağlayacak 21'i üç aşamalı, açık uçlu, 5'i çoktan seçmeli sorudan oluşan bir anket (kuvvet ve hareket kavram testi) uygulanmıştır.Verilerin analiz edilmesiyle, öğrencilerin kuvvet ve hareket konularıyla ilgili bir çok kavram yanılgısına sahip oldukları tespit edilmiştir. Bu çalışmada elde edilen verilerin değişik yer ve zamanda yapılmış bir çok çalışmada ortaya çıkan kavram yanılgıları ile uyuştuğu gözlenmiştir. The aim of this study is to define understanding levels and reveal the misconceptions that students at the sixth grade in primary school have in the subject of ?force and motion? science studies lecture. The study was made in 2006-2007 educational term with 77 students at the sixth grade studying at Halitpaşa secondary school in Yusufeli.In the study, a three- staged and open- ended questionnaire (force and motion conception test) consisting of 21 questions, 5 multiple choice that would distinquish misconceptions from inadequate knowledge, mistakes and presumtions and thus provide a valid and reliable measuring of misconceptions was applied.With analyzing the datum, it was determined that students have misconceptions about the subjects ? force and motion?. It was observed that the data obtained from this study is compatible with many misconceptions found in a number of studies conducted in different places and time.
Collections