Show simple item record

dc.contributor.advisorİnan, İ. Hakkı
dc.contributor.authorKurban, Zekiye
dc.date.accessioned2020-12-30T08:59:52Z
dc.date.available2020-12-30T08:59:52Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/505906
dc.description.abstractÖZET Yüksek Lisans Tezi TÜRKİYE'DE DONDURULMUŞ PATATESİN ÜRETİMİ VE PAZARLAMASI Zekiye KURBAN Trakya Üniversitesi Tekirdağ Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Danışman: Prof. Dr. İ Hakkı İNAN 1997,Sayfa:90 Jüri: Prof. Dr. İ. Hakkı İNAN Jüri: Doç. Dr.Hasan GÜNGÖR Jüri:Yrd.Doç.Dr.Şafak AKSOY Türkiye'de dondurulmuş gıda sektörü yeni olmasına karşın hızlı gelişmesiyle dondurulmuş patates üretimi ve tüktimide gün geçtikçe artmaktadır. Bu araştırma dondurulmuş patates sektörünün ekonomik yapısını incelemek,sorunlarını belirlemek ve bunlara çözüm önerileri bulmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu çerçevede dondurulmuş gıda sektörü ve bu sektör içinde dondurulmuş patates endüstrisinin yeri belirlenmeye çalışılmıştır. Ülkemizde tüketim alışkanlığı çoğunlukla taze tüketim şeklinde olduğundan sektör ihracata yönelik olarak çalışmakta ve üretimin yaklaşık olarak %90-95'i ihraç edilmektedir. Ancak son yıllarda iç pazara da satış yapılmaya başlanmıştır. Evlerde derin dondurucu kullanımının artması ve kolay hazırlanabilen yiyeceklere olan talebi artmıştır.Ayrıca fast food zincirlerinin gün geçtikçe çoğalması ve turizmin devamlı gelişmesi sektörün iç pazarda gelişmesine ön ayak olmaktadır. Bu tip üretim için yüksek kuru maddeli ve düşük indirgen şeker içerikli çeşitlerin seçimi ve özellikle işlemeye kadar depolamanın çok dikkatli yapılması gerekmektedir.Şu anda parmak patates üreten firmalar genelinde kullanılan patates çeşitleri ;Agria.Russet Burbank,Shepody,Vangogh ve Fianna'dır. Dondurulmuş patataes üreten firmaların geneli ham maddedeki fiyat ve miktar belirsizliğinin önüne geçe bilmek için zirai kadrolarını oluşturarak sözleşmeli ekim yapmaktadırlar. Büyük bir gelişme eğilimine sahip dondurulmuş patates sektöründe istenen çeşit ve miktarda üretimin gerçekleşmesinde sözleşmeli yetiştiricilikten faydalanıl - malı.firmaların uluslararası piyasalarda nihai tüketiciye yönelik pazarlama faaliyetlarine ağırlık vermeleri ve araştırma geliştirme ünitelerinin faal olması gerekmektedir.
dc.description.abstractSUMMARY Masters Thesis PRODUCTION and MARKETING OF FROZEN POTATOES İN TURKEY Zekiye KURBAN Trakya University Tekirdağ Agricultural Faculty Agricultural Economy Section Thesis Supervisor: Prof. Dr. İ. Hakkı İNAN 1997, Page: 90 JuronProf.Dr.İ. Hakkı İNAN Juror:Doç.Dr Hasan GÜNGÖR Juror:Assist.Doç.Dr. Şafak AKSOY Although the frozen food sector in Turkey is still in it's infancy, its rapid development is increasing the production and consumption of frozen potatoes The aim of this research is to examine the frozen potato sectoris economic structure, establish it's problems and suggest solutions.The establishment of the position of the frozen food sector and the situation of the frozen potato industry in this sector has been shown within this framework. Because habits in our country consist mainly of consumption of fresh produce, the sector is aimed at export and approximately 90-95 % of the products are exported.However, in recent years local marketing has begun.The increased use of deep freezers in homes has increased the demand for easily prepared food. Also, the increase of fast food chains and developing tourism is the main reason for the expansion of the local market. For this type of production high solids and low sugar coutent varieties areespecially chosen and very careful storage until processing is necessary. At present the firms who produce french fried potatoes generally prefer the Agria, Russet Bur- bank, Shepody.Vangogh and Fianna varieties, in order to present fluctua tion in price and quantity of raw material.firms producing frozen potatoes form agricultural teams to ensure contracted planting. The frozen potato sector, which shows a high development trend, must make use of contracted growers in order to obtain the required varieties and quantities, companies should realise the importance of marketing to and consumers in interna tional markets and research developmen units must be activated.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectZiraattr_TR
dc.subjectAgricultureen_US
dc.titleTürkiye`de dondurulmuş patatesin üretimi ve pazarlanması
dc.title.alternativeProduction and marketing of frozen potatoes in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTarım Ekonomisi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmFrozen foods
dc.subject.ytmPotato
dc.subject.ytmAgricultural economy
dc.identifier.yokid67560
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid67560
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess