İlkokul müdürlerinin eğitsel yeterliliği hakkında ilkokul öğretmenlerinin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, müdürlerin eğitsel durumları ve atanmalarıyla ilgili öğretmen görüşlerini ortaya çıkarıpt müdürlerin birer eğitim lideri olarak hizmet öncesinde ve hizmet içinde yetiştirilmeleri ve atamalarının yeterlilik ve kıdem durumlarına göre yapılmasına dikkati çekmektir.Araştırmanın birinci bölümünde problem durumu ortaya konularak;alt problemler, sayıltılar, smırlılı klar ve tanımlara yer verilmiştir.Araştırmanın ikinci bölümünde,araştırmayla doğrudan ve dolaylı olarak ilişkisi olan kaynaklar tarınmış ve özetlenmiştir .Araştırmanın yöntem bölümünde,evren ve örneklem durumu açıklanmış,araştırma aracı olarak anketin kullanıldığı belirtilmiştir. Kullanılan ankette,toplam 29 soru yer almıştır. Bu sorulardan iki tanesi öğretmenlerin cinsiyet ve kıdem durumlarını ortaya koyucu; 27 tanesi de araştırmanın alt problemlerine yönelik olarak müdürlerin eğitsel durumları hakkında öğretmen görüşlerini ortaya koyucu nitelikte düzenlenmiştir. Anket,bütün okullarda istekli olan öğretmenlere araştırıcı taralından uygulanmış ve katılma oranı yaklaşık % 93 olmuştur.Anket aracılığıyla toklanan veriler,bulgular ve yorum lar bölümünde yüzde (%), aritmetik ortalama (X) ve ki kare (X2) gibi istat istik işlemlerden geçirilmiş ve elde edilen bulgulara göre yorumlar yapılmıytır. X= 3 yeterlilik düzeyi olarak kabul edilmiş ve hesaplanan X'ya göre yorum yapılmış-tır. Ki kare (X ) ile de öğretmen görüşlerinin cinsiyet ve kıdem açısından değişiklik gösterip göstermediği belirlenmiş tir.Araştırma sonunda, okul müdürleri hakkmdaki öğretmen görüşleri alt problemlere göre şöyle belirlenmiştir.Müdürlerin;1)Programa ilişkin gelişmeleri izlemeleri ve bunlardan öğretmenleri haberdar etme,2)Planlama yapma,3)fiğ itim ortamını düzenleme konusunda kendilerini yenileme,4)Sınıf içi ve ders dışı etkinlikleri değerlendirme, 3) Öğrencileri tanıma ve gelişimlerini izleme bakımından öğretmenlere rehberlik yapma,6)Okul-çevre ilişkilerini düzenleme konusunda öğretmenlere rehberlik yapma,7)Öğretmenleri eğitim etkinlikleri bakımından değerlendirme ,açısından öğretmenlerce yeterli görülmedikleri, Ayrıca,•8) Atanmalarında yeterlilik ve meslek kıdemi ölçütle-rinin gözönüne alınmadığı,Öğretmenlerin bu görüşlerinin cinsiyet ve kıdem açısından anlamlı ¿ir değişiklik göstermediği ortaya çıkmıştır.
Collections