Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının beş aşamalı modeline uygun olarak geliştirilen ders yazılımı ve çalışma yapraklarının öğrencilerin başarısına, öğrenilen bilgilerin kalıcılığına ve Fen Bilgisi dersine yönelik tutumlarına etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının beş aşamalı modeline uygun olarak geliştirilen, Fotosentez ve Solunum konusundaki ders yazılımı ve çalışma yapraklarının ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin başarısına, öğrenilen bilgilerin kalıcılığına ve öğrencilerin Fen Bilgisi dersine yönelik tutumlarına etkilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Yarı deneysel yöntemin kullanıldığı çalışmada, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının beş aşamalı modeline göre geliştirilen ders yazılımı ve çalışma yapraklarının Fotosentez ve Solunum konusunun öğrenilmesinde, bilgilerin kalıcılığında ve Fen Bilgisi dersine yönelik tutumda geleneksel öğretim yöntemine göre daha etkili olduğu belirlenmiştir. This study has been carried out to determine effect on success, the lasting of data and attitudes towards Science of 8th class students of course software and worksheets developed according to five gradual model of constructivist learning approach on Photosynthesis and Respiration. In this study used a half-experimental method, it has been determined that the materials developed according to five gradual model of constructivist learning approach are more effective than those of traditional ways on students? success, the lasting of data and attitudes towards Science on Photosynthesis and Respiration issues.
Collections