Stajer öğretmenlerin mesleksel sorunları ve çözüm yolları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, `Orta öğretim okullarındaki stajyer öğretmenler ile görevli bulundukları okul müdürlerinin stajyerlik uygulamasında karşılaşılan sorunlara ve bu sorunların çözümüne ilişkin görüşleri nelerdir?` biçiminde düzenlenen problemi çözmek üzere yapılmıştır. Araştırma 1990-1991 öğretim yılında Diyarbakır merkez ilçeye bağlı resmi orta öğretim okullarındaki stajyer öğretmenler ile görevli bulundukları okul müdürleri ile sınırlıdır. Araştırmanın evrenini 1990-1991 öğretim yılında Diyarbakır ili merkez ilçeye bağlı resmi orta öğretim okullarındaki stajyer öğretmenler ve bu okullardaki okul müdürleri oluşturmaktadır.Araştırmanın örneklemini 37 resmi ortaöğretim okul müdürü ve bu okullarda görevli 53 stajyer öğretmen oluşturmaktadır. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak Afşin (1988) tarafından geliştirilen `Ortadereceli Okullardaki Stajyer Öğretmenlerin Mesleki Sorunları ve Çözüm Yolları` adlı ölçme aracı kullanılmıştır. Araştırmada bazı önemli bulgular şunlardır: 1- Genel öğretim ile mesleki teknik öğretim yapan okullardaki stajyer öğretmenlerin `öğrenciler, okul müdürleri, rehber öğretmen ve diğer öğretmenler ile ilgili sorunlarına ilişkin` görüşleri arasında anlamlı bir fark gözlenmektedir. 2-Eğitim fakültesi ile diğer fakülte ve yüksek okullardan mezun olan stajyer öğretmenlerin `veliler ile ilgili sorunlarına` ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir fark gözlenmektedir. Stajyer öğretmenlerin karşılaştıkları sorunların çözümü için öne sürdükleri öneriler ise 1- Mezun olunan fakülte ve yüksekokullarda kuramsal olarak dersleri aldıktan sonra 1 yıl veya yarı yıl (1) dönem boyunca stajyer öğrenci olarak okullarda uygulamalara katılmalıdırlar. 2-Öğretmen yetiştiren fakülte ve yüksekokulun programlarında gerekli değişiklik ve yenilikler yapılmalıdır. The aim of this research is to determine secondary school principals'and intern teachers' views regarding the problems encountered during the internship and possible solutions for this process. The research is limited with 1990-1991 academic year, secondary school intern teachers and principals. The universe of the study consists of secondary school intern teachers and principals working in Diyarbakır city center. The sample of the study consists of 37 secondary school principal and 53 intern teachers working in these schools. `The professional problems encountered by seoncdary school interns and possible solutions` questionnaire is used a data collection tool. Among the findings of the study; 1-There is a significant difference between the secondary school teacher inters' views regarding the `students, school managers, counselling teahcers and other teachers related problems`. 2-There is also significant difference between the intern teachers who gradudate from education faculty and those who graduate from other faculties in terms of `parent related problems`. Based on the findings it is suggested that itnern students attend school for a year or half. 2-Necessary changes and innovations are need to be done in the eduation faculty curricula.
Collections