M.E.B. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı`nın analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
BÖLÜM V ÖZET, YARGI VE ÖNERİLER Bu bölümde, sırasıyla, araştırmanın bir özeti yapılmakta, ulaşılan bulgular ve bulgulara dayalı olarak geliştirilen öneriler yer almaktadır. Bu araştırma ile, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı'nın yasal düzenlemelerde belirtilen görevlerinde ve örgüt yapraında meydana gelen değişmelerin tarihsel evrimi, hangi konularda kararlar aldığı ve yasal düzenlemelerin gereklerininin ne oranda yerine getirildiğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amacı gerçekleştirebilmek için iki grup veri toplanmıştır. Birinci grup veriler; Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı'nın bugünkü durumunun daha sağlıklı bir biçimde değerlendirilmesine olanak vereceği düşüncesi ile Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı'nın evrimine ilişkin bilgiler ve kuruluşundan 1992 yılına kadar geçen süre içerisinde alınan kararlara ilişkin.bilgilerden oluşmaktadır. Bu grupta yer alan verilerin elde edilmesi amacıyla TT.K.B.'nı konu edinen yayınlar, TT.K.B.'nca yapılan yayınlar ve T.T.K.B, arşivinde var olan kayıt ve belgeler ile yasal dokümanlar incelenmiştir. İkinci grup veriler ise; Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı ile ilgili yasal düzenlemelerin gereklerinin ne oranda yerine getirildiğine ilişkin olarak Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığfnda görev yapan Başkan, Kurul Üyeleri, Daire Başkanları, Kurul Uzmanları, Şube Müdürleri ve Eğitim Uzmanlarının görüşlerinden oluşmaktadır. Bu grupta yer alan veriler Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığıyla ilgili yasal düzenlemelerin gereklerinin ne oranda yerine getirildiğinin belirlenebilmesini olanaklı kılmak amacıyla geliştirilen ankete, örneklemi oluşturan kişilerin verdikleri yanıtlardan elde edilmiştir.137 Araştırmanın evreni, bilgi toplama aracı olarak geliştirilen anketin uygulandığı tarihlerde görevde bulunan Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Başkanı, Kurul Üyeleri, Daire Başkanları, Kurul Uzmanları, Şube Müdürleri ve Eğitim Uzmanlarından oluşmaktadır. Evrenden örneklem belirlenmesi yoluna gidilmemiş, bilgi toplama aracı olarak geliştirilen anketin uygulandığı tarihlerde görevde bulunan Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Başkanı, Kurul Üyeleri, Daire Başkanları, Kurul Uzmanları, Şube Müdürleri ve Eğitim Uzmanlarının tümü araştırma kapsamına alınmıştır. Ancak, evreni oluşturan Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı çalışanlarının bir kısmının anketin uygulandığı tarihlerde çeşitli nedenlerle izinli oldukları, anketi yanıtlamadıkları veya yönergeye uygun olarak yanıtlamadıkları görülmüştür. Böylece evrenin kendi kendini örneklediği kabul edilmiştir. Bunun sonucunda araştırmanın örneklemini 93 Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı çalışanı oluşturmuştur. Anket aracılığıyla elde edilen verilerin istatiksel çözümlemesinde SPSS (Statistical Package for the Social Scinences) paket programından yararlanılmıştır. Anketin ikinci ve üçüncü bölümünde yer alan toplam 59 soru için, yanıt olarak, `hiç`, `az`, `orta`, `çok` ve `tam` seçenekleri oluşturulmuştur. İstatiksel çözümlemelerde kullanılmak üzere bu seçeneklere sırasıyla birden beşe kadar puan verilmiştir. Oluşturulan beş boyut üç bağımsız değişkene göre tek tek ele alınarak çözümlenmiştir. Anket sonucu elde edilen bilgiler önce her boyut için bağımsız değişkenlere göre ortalama puan ve standart sapma değerleri çizelgeler halinde verilmiş daha sonra ise ortalama puanlar arasındaki farkın anlamlılığı `tek yönlü varyans analizi` yöntemi ile saptanmıştır. Varyans analizinin sonucunun anlamlı çıkması halinde, farklılığın hangi alt gruplar arasında anlamlı olduğu t testi ile sınanmış ve sonuçlar gerekli durumlarda yorumlanmıştır. Değerlendirmelerde anlamlılık düzeyi.05 olarak benimsenmekle birlikte.01 düzeyinde anlamlı bir farklılık saptandığında bu durum da ayrıca belirtilmiştir. Araştırmada aşağıdaki bulgular elde edilmiştir: 1. T.T.K.B. çalışanlarına ilişkin veriler, T.T.K.B.'nın üstlendiği işgörüler açısından incelendiğinde, bürokrasinin temel kurallarından biri olan `bir göreve personel atamada temel ölçüt, görevin öngördüğü bilgi, beceri ve deneyim olmalıdır` ilkesine uyulmadığını göstermektedir.
Collections